Vejlesen Hobby lukker - DWA overtager.

af bygger01, Herning, 24/11 2018, 20:48 (1973 dage siden) @ Claus E. Hansen
redigeret af bygger01, 24/11 2018, 20:51

Hvorfor kommer der ikke "gammeldags" forretninger igen.

Fordi hjemmebyg af en given vogn ikke sker ret tit mere, for næsten alt findes.

Når Vejlesen Hobby lukker, er der ikke mange af den slags forretninger tilbage / hvis nogle.

Vogne af ætseark bliver mere og mere sjældne, for der findes i dag så meget, der tilfredsstiller de fleste af os !


Lige nu har jeg "arvet" et ætseark fra OKT af HJJ S 135.

Det ligger blankt og flot hos mig, der ikke i de sidste 65 år har prøvet at lave en hjemmelavet vogn ( før den tid - først i halvtreserne - lavede min far & jeg en lukket trægodsvogn, hvor byggesættet blev købt i Aalborg i hobbyforretningen på Vesterbro lige syd for viadukten ).

Så nu er det - skal / skal ikke - men jeg håber, det bliver "skal", men jeg kommer bl. a. til at mangle et bukkeværktøj.

Koblingskulisser findes på lager, da ikke blev købt af ham, der fik tilbudet ......

Så er den med stjernehjul, og de er lige blevet solgt .....

Indtil videre haves kun arket, medens der bliver søgt efter resten !

Måske er der andre mangler, men så kan det nås i næste weekend inden det er slut !

Kende en af jer garvede om der var en vejledning med til sættet ?

Kan se i et gammelt Banen at findes !!

--
Jørgen Steffensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV
Pris 290 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak