Avatar

Koblinger til McK's vogne...?

af Futfar, Kajerød, 12/8 2018, 15:28 (2081 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Nu har jeg ingen af McK's godsvogne, men mange andre fabrikaters do. Her er så et råd der virker helt fint på alle mine godsvogne, selv Electrotrens - somme tider meget lette tankvogne - der ligeledes kobler lidt for tæt. I den ene ende monteres en bøjlekobling, i den anden ende en Märklin kortkobling. Disse to typer kobler fint sammen, og giver en fin tæt sammenkobling. Bare man så lige husker at vende hver enkelt vogn rigtigt;-). Hvis man skal rangere meget - og derved ofte skal op- og nedformere sine togstammer, skal man lige huske hvordan vognene skal vende, men da jeg stort set kun kører med faste stammer, har jeg ingen problemer med det.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak