BLDX MX 1019

af Birger Pedersen @, 12/11 2011, 11:47 (4520 dage siden) @ Ulrik Ernst

Hej Ulrik!
Jeg kan lige give dig et par små tips iht. dit "strandede" projekt. Ud fra billedet ser det ud for mig som om du har malet med den blå farve først og så er det at tingene bliver vanskelige at få passet til så det kommer til at ligne det du gerne vil have - så nu får du lige den enkle metode.
Start med at påføre den hvide farve og du behøver ikke at afmaske, du skal bare sørge for at den har lidt mere bredde end den skal have på den færdige model.
Næste skridt er at du nu afmasker den hvide farve således at du inden påføring af den gule farve er sikker på at det der skal være hvidt er dækket af maskningtape. Når du er klar til at påføre den gule farve så sørg for at du lægger mange tynde lag på og ikke ét tykt lag - når du er tilfreds med resultatet - skal du fjerne maskningstapen og lade malingen tørre godt igennem - det gælder for hvert farvelag du påfører.
Når farverne er tørre (hærdede) kan du gå til det sidste trin og det er at afmaske den hvide og den gule farve således at den gule stribe har den korrekte bredde og det er der det godt kan betale sig at tage sig god tid og få dette arbejde gjort ordentligt for det færdige resultat vil i den grad afhænge af hvor omhyggelig du er med denne del af projektet. Når du er klar påfører du den blå farve i tynde lag og igen, når du er færdig så fjerne du afmaskningen med det samme.
Regel No: 1 - Start med den lyseste farve først! Og påfør farven i tynde lag
Regel No: 2 - Fjern maskningtapen når du har påført næste farve
Regel No: 3 - Lad farven tørre godt igennem inden du påføre næste farve (min. 1 døgn)
Regel No: 4 - Sprøjt altid væk fra maskningen IKKE imod den (giver kanter)
Hvis du anvender disse råd og øver dig så vil jeg garantere dig at du vil finde ud af at det faktisk slet ikke er så svært som det lige umiddelbart kan se ud til.

Så det er bare med at klø på!;-)
Mvh Birger Pedersen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak