Hvorfor Bns i "den anden ende"

af tolpen, 7/10 2015, 20:29 (3124 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Jeg har selv med egne øjne set reservemateriel for MA i 1988-1989. Mener at der på et tidspunkt var en stamme med BDz-Afz-Bnz- Bnsz (styrevogn retvendt som de normale Bns) men hvor underlitra z var for dampvarme, da der oftest anvendtes MX med dampvarme (fra Frederiksundsbanen). Jeg har også set Af-Bf-Bf-Bns (retvendt) flere gange. Ved nedbrud i Vest, kørtes med A, B og BD vogne, de gange jeg så det (og med MZ der ikke blev overført på Storebælt)

Jeg mener at have set en forkert vendt togstamme i det jyske engang (med My 1146). Dengang tolkede jeg oprangeringen som værende så tæt på det bortfalde halvtog som muligt (Bns-Bf-Bf-Af-My istedet for BS-BM-BM-AM-MA) men det er ren spekulation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak