Sóller-sporvogne i model

af Michael Olsen, 27/8 2015, 14:05 (3165 dage siden) @ Søeborg

Jeg har også med stor fornøjelse kørt med Soller-sporvognene flere gange og taget et hav af billeder. Da jeg ikke på min egen hjemmeside vognstyrer.dk beskæftiger mig med udenlandske sporveje, så sender jeg altid mine udlandsfoto til Henrik Boyes sporvognsrejser.dk Her kan interesserede se i tusindvis af mine foto fra udlandet, herunder Soller.

Men tilbage til sagen. Jeg har også ledt efter en model af Soller-vognene, men har ikke haft mod på at give mig i kast med OCREs byggesæt. Men i en turistbutik i Soller fandt jeg nedenstående legetøj, for en model er det langtfra. De blev fremstillet i flere størrelser, og jeg formoder, at oprindelseslandet er Kina.

Men jeg VILLE have en Sollervogn, så jeg ofrede de 4-5 euro, den kostede. Længden er 13 cm, og hjulafstanden er 4,5 cm. Så alt er ude af proportioner, og den er kun egnet til et hjørne i vitrineskabet med sporvognsmodeller.

Mvh Michael

[image]

[image]

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak