EPOKE...?

af nktog, 19/12 2014, 18:11 (3416 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej

Jeg har valgt kombimodellen - en del af anlægget er moderne (V-VI), hvor jeg kan putte alt det nye på som f.eks. Rocos ICE - den anden del, er 1982.
Jeg valgte 1982 fordi det dels skal være fra en tid, jeg selv kan huske - jeg stod som knægt tit på Bruunsbro i Århus og kiggede på togene sidst i 70'erne og begyndelsen af 80'erne, og så kiggede jeg på hvornår der i den periode så ud til at være mest variation, og i 82 var prototypelynet kommet, MO eksisterede stadigvæk og der var stadig nogle få gamle vinrøde lokomotiver og vogne i drift.
Havde jeg været lidt ældre havde jeg nok valgt 1972 ud fra samme logik. Selvom der ikke længere var damp i plandrift var de ikke alle udrangerede endnu. Det samme gjaldt det gamle lyntog mens designmalingen blev præsenteret det år.
Hvis jeg var ligeglad med designmalingen havde jeg valgt et par år før, så der var plandamp og MK/FK på sporet.

mvh
Niels Kristiansen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak