Bred enighed om at litra BL er en bragende succes!

af cm, 23/10 2014, 13:30 (3474 dage siden) @ cm

Så er statsbanernes ny vogntype sat i drift – og DSB’s marketingsafdeling havde straks en reporter med på rejsen, for ved selvsyn at kunne vurdere hvorledes vognen blev modtaget af publikum. Begge toiletter var allerede kort efter afgang besat, men kan man vente sig andet når nu to helt nye og indbydende rum står til de trængende rejsendes rådighed?

Vi adspurgte de rejsende om disses indtryk af Scandia’s nye vidunder med litra BL!
Johannes Larsen, Brovst, Sadelmager, 72 år: ” -jow a’ ska’ da love for te’ det er nogle dejlige stul’ én sidder i…” lyder det på syngende jydsk.

Åse Hansen, Husmoder, København: ” Jeg var noget betænkelig ved at skulle med på denne rejse… for et par måneder siden fik min svigerinde amputeret begge ben for at kunne rejse… og det var endda på 1ste klasse!”

(Der har været visse problemer med pladsforholdene i AV-vognene) /red.

John Nielsen, Svajer, København, 16 år: ”Jo – vognen her? Den er bare fjong”

Knud Åge Svendsen, Manduktør, Slagelse, 44 år: ”Det er vel også på tide, at Statsbanerne leverer andet et blot bevægelse over skinner så man kan rejse på 2den klasse uden at skulle behandles som slagtekvæg?”

Vi iler videre og spørger Ole Mortensen, vulkanisør, Hvidovre, 33 år: ”Jeg foretrækker de andre vogne.. dem med kupé.. det her er jo som at sidde i en forvredet biograf!”

Jørgen Paulsen, Vodbinder, Esbjerg, 31 år: ”Jow da – det’ vel godt nok…”

Inge Sørensen, Maskinskriverske, Roskilde: ”jeg ved ikke… jeg har lim over det meste af kroppen – og under mine nye sko… men man kan da beholde sine ben… såeh… ”

Serien med numrene 1321 – 1330 forventes indsat i distrikt I (Sjælland og øerne)– medens de øvrige numre skal betjene distrikt II (Jylland/Fyn).
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund
Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak