Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af f.ormstrup ⌂, 23/1 2017, 23:05 (2649 dage siden)

Hobbytrades DQ & DO er to flotte, velkørende men kostbare modeller. Mere se. link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af cm, 24/1 2017, 11:50 (2649 dage siden) @ f.ormstrup

[image]

I sandhed en nydelig lille sag. Hobbytrade er sgu godt nok kommet med på "banen" igen - også med sidste års presentation af MT(I). Udgivelseskapaciteten står ikke helt mål med McK - men kvaliteten er da hos Hobbytrade helt på linie med McK. Medmindre man ligefrem er "undervognskigger".
Ser frem til Heljan's Y-tog og McK's MR/MRD....

mvh
Chr

--
[image]

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af henho, Ringkøbing, 25/1 2017, 00:17 (2648 dage siden) @ cm

Der er så lige det, med den overgangsplade kineserne har lavet i den gavl, der ikke har en dør.

Men overgangs pladen kan vippes af og gemmes i stumpekassen. :-D

Ellers er det en BILLEDSKØN model :-P

--
Med venlig hilsen

Henrik

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Stedahult, 2/2 2017, 21:01 (2639 dage siden) @ cm

Today i got mine. I gave it some ears. It's an exelent model!

[image]

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Lars Rasmussen, 9/2 2017, 19:00 (2632 dage siden) @ f.ormstrup

Er aksellejet da ikke genbrug et godsvognsleje ? Fjederen ses desværre ret så kort.

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af f.ormstrup ⌂, 9/2 2017, 20:17 (2632 dage siden) @ Lars Rasmussen
redigeret af f.ormstrup, 9/2 2017, 20:27

Er aksellejet da ikke genbrug et godsvognsleje ? Fjederen ses desværre ret så kort

Genbrug hvorfor? og hvorfra? Undervognene er nykonstruktioner, det samme gælder aksellejerne med fjedre.
Flertallet af de toakslede person- og postvogne fra epoke I & II har lange fjedre lidt længere end godsvogne, det samme gælder modellerne.
Jeg synes de ser ganske OK! ud jfr. billederne af DO-vognen på www.rundremisen.dk

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 9/2 2017, 20:59 (2632 dage siden) @ f.ormstrup

Genbrug hvorfor? og hvorfra? Undervognene er nykonstruktioner, det samme gælder aksellejerne med fjedre.
Flertallet af de toakslede person- og postvogne fra epoke I & II har lange fjedre lidt længere end godsvogne, det samme gælder modellerne.

Der er ellers mange at vælge imellem:
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre1.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre2.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre3.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre4.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre5.pdf

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Georg Schmidt, 27/2 2017, 00:58 (2615 dage siden) @ f.ormstrup

Nogle billeder af HHJ D61.

[image]
Odder 1974.

[image]
D 61 på Århus Ø.

[image]


[image]
D 61 på vej til MHVJ, her i godstoget på Viby J.


[image]


[image]

Mvh
Georg

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak