Julekalenderen er vendt tilbage...

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 1/12 2016, 00:34 (2703 dage siden)

Hej !

Efter et par års pause er julekalenderen atter tilbage på www.danskmodel.dk

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Julekalenderen er vendt tilbage...

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 1/12 2016, 15:05 (2702 dage siden) @ Torben Z.

Velkommen tilbage:-P

Julekalenderen er vendt tilbage...

af henho, Ringkøbing, 2/12 2016, 23:22 (2701 dage siden) @ Torben Z.

Superduper Torben. :-D

De første 4 billeder lover godt !

--
Med venlig hilsen

Henrik

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Bent Larsen, 4/12 2016, 14:32 (2699 dage siden) @ henho

Hej
Hyggelig med lidt nostalgi. Kalenderlåge 4 WLABr i 00 1:76 den kunne sælges dengang, i dag vil der være en tastaturkrig hvis nogen foreslog et sådanne projekt. Vil man have den i 1:87 er det selvbyg endnu.
vh
Bent Larsen

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 6/12 2016, 23:44 (2697 dage siden) @ Bent Larsen

Kalenderlåge 4 WLABr i 00 1:76 den kunne sælges dengang.


Ja, og pga. det lille antal fremstillede modeller og en senere meget stor efterspørgsel på den flotte model, så blev modellerne på et tidspunkt solgt til omkring kr. 3.000 på internettet - vel at mærke for 1 stk.

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Bent Larsen, 7/12 2016, 13:55 (2696 dage siden) @ Torben Z.

Hej
Ja det var høje priser, i dag venter de fleste vel på den kommer som småserier eller fra en fabrikant i 1:87, lige til at sætte på skinnerne. Jeg var med i et projekt hvor vi ombyggede en 00 til 1:87 http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=7234 der har ikke været den store interesse for de byggesæt vi udbød efterfølgende. Kalenderlåge 7 det er nostalgi rigtigt fine sager, og datidens sidste nye vogne AL, og på forsiden af kataliget kan der ses et stempel fra ROMs, det var derfra jeg fik mit første lok. en LONG MY
vh
Bent Larsen

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Lars Møller Jensen, 7/12 2016, 18:38 (2696 dage siden) @ Torben Z.

Låge nummer et:

Kronjyden har klare hollandske rødder, smart at man bare hænger et førerhusmodul på en mellemvogn. Rationelt.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 8/12 2016, 17:43 (2695 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Låge nummer et:

Kronjyden har klare hollandske rødder, smart at man bare hænger et førerhusmodul på en mellemvogn. Rationelt.


Jeg har nu aldrig hørt at Kronjyden skulle have hollandske rødder.
Den model er vel, som øvrige af tidens producenter af lyntoget, inspireret af forbilledet hos DSB.

[image]

Den viste model er en motoriseret udgave fra GAME omkring 1948, men der findes andre umotoriserede lyntog fra ukendte producenter fra den periode.

Lyntoget fra Wittrock ses annonceret i 1950, men det kan sagtens være fremstillet tidligere.

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Bent Larsen, 17/12 2016, 10:10 (2687 dage siden) @ Torben Z.

Hej
Jeg har kikket lidt på MO oversigten her i kalenderlåge 17, jeg har en overdel af de første hvor der står Long på siden og stafferinger, men har kun haft lys i den øverste lygte. Er der nogen der har et bud på hvor gammel den er ?
Vh
Bent Larsen
[image]

Julekalenderen er vendt tilbage...

af Bent Larsen, 24/12 2016, 11:11 (2680 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Her her 70 år efter er sidste S maskine ikke lavet endnu, jeg har stadig en plan om at sætte denne overdel fra Nyboder Hobby på en 3005. Tak for en god og nolstalstisk julekalenderen, god jul til alle
Vh
Bent Larsen
[image]

Julekalenderen vender måke igen tilbage...

af bygger01, 24/12 2016, 13:02 (2679 dage siden) @ Bent Larsen

Tak til Torben Z. for, at han igen har taget sig tid til "slæbe" os rundt i hans store arkiv.

Det har været sjovt at se - for en 70 årig - hvor meget der fandtes den gang.

Det meste har jeg aldrig kendt til !

Julekalenderen vender måke igen tilbage...

af re20000, 26/12 2016, 02:47 (2678 dage siden) @ bygger01

Tak til Torben Z. for, at han igen har taget sig tid til "slæbe" os rundt i hans store arkiv.

Det har været sjovt at se - for en 70 årig - hvor meget der fandtes den gang.

Det meste har jeg aldrig kendt til !

Jeg håber også der bliver overskud til en kalender til næste år, det har været et spændende kig i samlingerne, der ligger godt nok mange års arbejde der.

Nold

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring
Pris 330 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak