"Store Carlsberg" kontra Hios-v...?

af Jan Bøgedal Slundt @, 15/7 2016, 23:00 (2866 dage siden)

Hej :-)
McK er nu kommet med den "store" Carlsberg vogn, som de fleste af os har set holde ved Enghave, på station HOF :-)
Det var egentlig min mening ikke at skulle havde denne vogn i samlingen, da min epoke går fra 1. januar 1983 til 31. december 1990 - og jeg mente at vide at vognene var udrangeret før '83, men jeg har nu læst at de først blev udrangeret i '87. Jeg var sikker på at Hios-v som kom i '81 havde overtaget al kørsel med øl/vand i min epoke..!
Så spørgsmålet er kørte "store" Carlsberg vognen side om side med Hios-v vognen fra '83 til '87 eller var de parkeret på et sidespor og ventede på skærebrænderen. - og så lige et tillægsspørgsmål hvornår stoppede kørsel med øl fra Valby..?

mvh.

Jan

"Store Carlsberg" kontra Hios-v...?

af peterw, 15/7 2016, 23:35 (2866 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Jan.

Hej :-)
McK er nu kommet med den "store" Carlsberg vogn, som de fleste af os har set holde ved Enghave, på station HOF :-)
Det var egentlig min mening ikke at skulle havde denne vogn i samlingen, da min epoke går fra 1. januar 1983 til 31. december 1990 - og jeg mente at vide at vognene var udrangeret før '83, men jeg har nu læst at de først blev udrangeret i '87. Jeg var sikker på at Hios-v som kom i '81 havde overtaget al kørsel med øl/vand i min epoke..!
Så spørgsmålet er kørte "store" Carlsberg vognen side om side med Hios-v vognen fra '83 til '87 eller var de parkeret på et sidespor og ventede på skærebrænderen. - og så lige et tillægsspørgsmål hvornår stoppede kørsel med øl fra Valby..?

Som jeg opfatter det er den vogn der er kommet nu (I/Hs) ikke den "store" Carlsberg vogn - det er nemlig denne type med stålvægge:
(Billedet nedenfor er fra samme jernbanen.dk link)

- Den vogn er McK så til gengæld OGSÅ på vej med og den type holder ifølge notaterne helt op til og med 1987. :-)

Min interesse-periode er noget bredere end din (ca. 1970-1990), så jeg ender med at have alle 3 omtalte typer på sporene... ;-)

Mvh,

Peter

[image]

"Store Carlsberg" kontra Hios-v...?

af Jan Bøgedal Slundt @, 16/7 2016, 15:41 (2865 dage siden) @ Josax1978

De store Carlsberg vogne blev omnummeret i 1980 og brugt af Carlsberg fra 1980 til 1987, i følge
http://www.jernbanen.dk/dsb_zvogn.php?aar=1980&id=22

Og Carlsberg havde 20 styk. Så mon ikke de kørte side om side med Hios-v! Som kom fra 1981.

Havde de ikke 60 stk...?

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste
Pris 220 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak