Y-tog Østbanen og GDS-HFHJ

af UTJ, 30/6 2016, 06:10 (2858 dage siden)

Lidt forhandling i foråret med folkene i Søndersø resulterede i dette:

[image]

Det skal straks nævnes at eneste forskel på GDS-HFHJ's og LJ's er det mikroskopiske baneforhortelse, samt litra/nummer. Håber at det falder i smag.

Y-tog Østbanen og GDS-HFHJ

af Svend B J, 30/6 2016, 10:04 (2857 dage siden) @ UTJ

Håber at det falder i smag.


Jo, tak :-) :-)

--
Svend
[image]

Y-tog Østbanen

af Østbane nørden, 30/6 2016, 14:12 (2857 dage siden) @ UTJ

Fantastisk nyhed. Intet mindre.

Jeg antager, at det kun er prototyper der er vist, for Østbanen logoet sidder i en forkerte ende på Ys-en. Navnet Østbanen var i modsatte ende af pakrummet på motorvognene og nærmest førerrummet på styrevognene. Dette galdt på begge sider af toget. Det bliver forhåbentlig rettet til den endelige produktion, ligesom de hvide striber forhåbentlig bliver lige så flotte som på MX41 og B51/B52 vognene.

Nummervalget YM 5 - YS 13 er måske lidt ærgerligt for nittetællerne, for så kan toget ikke bruges sammen med MX41 eller et forhåbentligt senere Østbane Serie 7 togsæt. For mig betyder det intet, da jeg skal have to, og så naturligvis omlitrerer til YM 3-YS 13 og YM 5-YS15...også selv om de fleste næppe lægger mærke til det :-)

Y-tog Østbanen

af Gæst, 30/6 2016, 19:02 (2857 dage siden) @ Østbane nørden

Jeg antager, at det kun er prototyper der er vist, for Østbanen logoet sidder i en forkerte ende på Ys-en.

Megaflot model, men vi må håbe du har ret, for næsten 3000 kr. for en model med forkert placeret tekst, det vil ikke være godt. Det er sådan noget der bør give afslag i prisen :-D

Y-tog Østbanen

af mx1016, 30/6 2016, 19:09 (2857 dage siden) @ Østbane nørden
redigeret af mx1016, 30/6 2016, 19:14

SUPER Østbanen Y- tog den troede jeg var aflivet efter Heljan ændrede planer.

Mine forældre var begge stationsforstandere på Østbanen ,og jeg boede i min barndom mange år på min mors tjeneste station og så Y toget køre forbi utallige gange, så det er bare fantastisk at kunne få Y- toget i samlingen .
Kan huske da jeg gik i 1. klasse i Magleby ,der fik skolen fri og kunne køre gratis med Østbanen hele dagen da Y- togene blev præsenteret .

Ved man noget om leveringstidspunktet ?

Y-tog Østbanen

af nktog, 1/7 2016, 08:27 (2857 dage siden) @ mx1016

Ved man noget om leveringstidspunktet ?

Ifølge Heljan sidst i 3. eller begyndelsen af 4.kvartal

mvh
Niels Kristiansen

Y-tog Østbanen

af UTJ, 1/7 2016, 13:34 (2856 dage siden) @ Østbane nørden

Påskriften med "Østbanen" skulle blive rettet, her jeg fået at vide. Oplægget var et Y-tog fra 1974, for at det kan bruges sammen med B 50/51 og eventuelle daddelæsker.

Y-tog Østbanen

af Østbane nørden, 1/7 2016, 17:27 (2856 dage siden) @ UTJ

Påskriften med "Østbanen" skulle blive rettet, her jeg fået at vide. Oplægget var et Y-tog fra 1974, for at det kan bruges sammen med B 50/51 og eventuelle daddelæsker.

Fantastisk!

Y-tog Østbanen

af Tonny Brandt Andersen, 1/7 2016, 18:31 (2856 dage siden) @ UTJ

Påskriften med "Østbanen" skulle blive rettet, her jeg fået at vide. Oplægget var et Y-tog fra 1974, for at det kan bruges sammen med B 50/51 og eventuelle daddelæsker.

Det lyder godt! Jeg har godt nok allerede 2 sæt ØSJS daddelæsker og 1 sæt ØSJS skinnebus, men sådan en flot model, kan godt nok sætte tanker i gang :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak