McK nyheder

af H0, 12/3 2016, 19:24 (2966 dage siden)

Nogle rygter om hvad McK "lidt forkellige nyheder" kunne være for nogle vogne??

McK nyheder

af Gææst, 12/3 2016, 22:10 (2966 dage siden) @ H0

Nogle rygter om hvad McK "lidt forkellige nyheder" kunne være for nogle vogne??


Nu er det jo dig der har hørt rygterne, så vi må spørge dig, hvad det er du har hørt.
Godsvogne, trækkraft eller .......??
;-)

McK nyheder

af Nikki, 12/3 2016, 22:28 (2966 dage siden) @ H0

Næ, men tjek McKs site med jævne mellemrum.
Nu er der jo annonceret en del for 2016, og det har været et sandt overflødighedshorn gennem de sidste par år, så mon ikke det der hentydes til, først er noget vi ser i 2017-2018?

McK nyheder

af h087 ⌂, bagsværd, 12/3 2016, 22:46 (2966 dage siden) @ Nikki

:-)

der kunne jo også være mulighed for Valby efterår 2016 i Rødovre ;-)

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

McK nyheder

af Bent Larsen, 12/3 2016, 22:54 (2966 dage siden) @ h087

Hej
Hvad er der allerede på hylerne, hvad mangler der, det kan være et udgangspunkt for hvad rygtet kan være.
vh
Bent Larsen

McK nyheder

af Jan Bøgedal Slundt @, 12/3 2016, 22:58 (2966 dage siden) @ Bent Larsen

Der går et rygte om, at de vil lave et IC3 sæt, måske til sidst 2017 eller start 2018 :-)

McK nyheder

af Nikki, 12/3 2016, 23:08 (2966 dage siden) @ h087

Hvorfor så travlt? Om de dukker op i Rødovre er et godt spørgsmål. Hvorfor skulle de? Specielt set i kølvandet på de seneste udmeldinger fra deres side.
McK har jo en velfungerende hjemmeside og deres produkter forhandles i de fleste mj-forretninger. Vent nu og se :-)

McK nyheder

af nktog, 13/3 2016, 10:57 (2966 dage siden) @ Nikki

Nysgerrighed er jo en meget menneskelig egenskab - og når man tænker på hvad Mck har givet os - og hvad der allerede er meldt ud og på vej, så er det da klart at vi er mange der venter spændt på, hvad den næste supermodel bliver!
Mck har jo selv meldt ud at der er nyt på vej - først at de ville vise nyheder på Valbymessen, og senere (som der stadig står på deres nyhedsside) at nyhederne blev hjemme i denne omgang.

mvh
Niels Kristiansen

McK nyheder

af Tonny Brandt Andersen, 13/3 2016, 17:37 (2965 dage siden) @ nktog

Ja, mennesket er en underlig skabning. Vi vil hele tiden set nyt. Vi har ikke engang modtaget den ene bølge af nyheder, for vi spørger til den næste bølge af nyheder. Jeg så Peter blive konfronteret med IC3 som en kommende nyhed, det grinte/smilede han over, men der kom ikke med nogen afvisning. Men han bliver nok konfronteret med utallige rygter under sådan en messe, så hvad er der andet at gøre, end at stå og smile/le over os, som står på den anden side af bordet :-D

IC3 kan jo ligesom MR laves i flere varianter, og derfra er der heller ikke langt til IR4, så den tror jeg også på.

Det ene øjeblik siger vi "Hva' kommer der, Hva' kommer der".
Det næste øjeblik siger vi "Der kommer alt for meget, man har jo ikke råd".
Og så er vi så utaknemmelige at kritiserer og lede efter fejl på alt hvad der kommer.

Som det er sagt tidligere i tråden, så skal vi bare holde øje med nyheder på McK's internetside, der kommer nok nogle tegninger, for når McK ikke længer vil deltage på messer, så er det via deres internetside vi kan holde os informeret.

McK nyheder

af Morten2 @, 19/3 2016, 16:24 (2959 dage siden) @ H0

Ifølge McK's hjemmeside skulle der være nye personvognstyper på vej fra deres side.

Gad vide hvilken type det kan være ????

Tekst fra deres hjemmeside:

"Vi arbejder med flere nye personvognsprojekter, og er nu ved at være klar til at offentliggøre det næste i rækken.
Projektet bygger på erfaringerne fra gummivognene, både de gode og de knapt så gode.
Finish og detaljeringsniveau bliver dermed på niveau med gummivognene, men der har været brugt væsentligt flere kræfter på at kontrollere dokumentation og tegninger på de kommende vogne."

McK nyheder

af Nikki, 19/3 2016, 16:37 (2959 dage siden) @ Morten2
redigeret af Nikki, 19/3 2016, 16:42

Jo mere dokumentation jo bedre, det vil jeg gerne betale lidt ekstra for. Det bliver spændende at se hvad der præsenteres :-)

McK nyheder

af peterw, 19/3 2016, 18:25 (2959 dage siden) @ Morten2

Ifølge McK's hjemmeside skulle der være nye personvognstyper på vej fra deres side.

Gad vide hvilken type det kan være ????

Tekst fra deres hjemmeside:

"Vi arbejder med flere nye personvognsprojekter, og er nu ved at være klar til at offentliggøre det næste i rækken.
Projektet bygger på erfaringerne fra gummivognene, både de gode og de knapt så gode.
Finish og detaljeringsniveau bliver dermed på niveau med gummivognene, men der har været brugt væsentligt flere kræfter på at kontrollere dokumentation og tegninger på de kommende vogne."

Det lyder både spændende - og måske også både og... :-) Hvis vi skal håbe på noget "andre" ikkea har lavet indenfor (relativ) kort fortid kunne det måske være et APO-lyn? Ellers er vi vel ret velforsynede med passager-materiel til epoke IV som indtil videre ligner fokus-epoken for McK?

(Jeg vil lige checke JBP+UTJ bogen i aften for at se om der er noget oplagt jeg har overset, men de absolut mest "almindelige" ting er da lavet af hhv. Heljan, Tog og Tekno/Heris og McK...?)

- På den anden side virker McK heller ikke bange for at tage ting op som andre allerede har lavet, men "løfte barren". - Så man kunne også spekulere i en serie UIC- eller nærtrafik vogne i samme kvalitet som "gummivognene"...?

Mvh,
Peter

McK nyheder

af Denis Petersen, 19/3 2016, 19:28 (2959 dage siden) @ peterw

Jeg hilser i den grad da nyudviklet UIC vogne velkommen istedet for "genoptryk" hvis det er det der kommer :)

Og i min verden ville en P eller Pbm vogn også være MEGET velkommen

Denis Petersen

McK nyheder

af peterw, 19/3 2016, 20:29 (2959 dage siden) @ Denis Petersen

Hej Denis,

Jeg hilser i den grad da nyudviklet UIC vogne velkommen istedet for "genoptryk" hvis det er det der kommer :)

Ja, det kunne i og for sig godt være interessant... :-)

Og i min verden ville en P eller Pbm vogn også være MEGET velkommen

Absolut! Selvfølgelig kan "personvogne" dække begrebet "person-, post- og rejsegodsvogne", en P-vogn ville f.eks. være totalt optur! :-) (Og så må vi hellere få A, B, ... etc. også... - ;-) Personligt synes jeg Heljan's går an, men kom der en stribe fra McK var jeg nok alligevel fristet til at skifte hele striben ud... :-) )

Peter

McK nyheder

af Denis Petersen, 19/3 2016, 20:37 (2959 dage siden) @ peterw

Ja der ville mine Heljan vogne også blive kørt til skærebrænderen, hvis der kom nye UIC vogne.

Det ville være total optur med en P vogn og drømmene er jo gratis endnu

Men nu må vi se hvad påskeægget gemmer fra McK

Denis Petersen

McK nyheder

af Jan Bøgedal Slundt @, 21/3 2016, 01:47 (2958 dage siden) @ Denis Petersen

Jeg må indrømme jeg er kæmpe fan af McK :-)

Hvis jeg kunne bestemme hvad der kom fra McK, så ville det være

- MZ IV i en speciel stærk model som kunne trække et Dan-Link godstog på ca. 120 aksler på en 2% stigning

- WLABr den engelske sovevogn

- APO Lyn

- Litra P

- Litra Af, den lidt "skæve" 1. klasses vogn som bl.a. blev brugt i de "sorte" lyntog

samt et par stykker ME'er mere, kunne godt bruge 2-3 flere numre i 80'er udgave

men vi må se hvad der kommer :-) Jeg skal nok være der så langt pengepungen rækker

mvh.

Jan

McK nyheder

af Tonny Brandt Andersen, 21/3 2016, 09:02 (2958 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Jeg må indrømme jeg er kæmpe fan af McK :-)

Hvis jeg kunne bestemme hvad der kom fra McK, så ville det være

- MZ IV i en speciel stærk model som kunne trække et Dan-Link godstog på ca. 120 aksler på en 2% stigning

McK vil ifølge Peter selv ikke lave MZ IV.
Hobby Trade har et par nye numre af MZ IV med i deres 2016 Nyhedskatalog.

McK nyheder

af Tonny Brandt Andersen, 21/3 2016, 09:06 (2958 dage siden) @ H0

Mit personlige bud på nyheder fra McK ville være nærtrafikvogne til deres ME.
Det ville give en meget bedre forklaring på, hvorfor Heljan ikke gider lave dansk mere.

McK nyheder

af UTJ, 21/3 2016, 10:35 (2958 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Mit personlige bud på nyheder fra McK ville være nærtrafikvogne til deres ME.
Det ville give en meget bedre forklaring på, hvorfor Heljan ikke gider lave dansk mere.

Forklaringen er at afkast af investeret kapital er højere ved produktion af engelske modeller fremfor danske. Det har intet med ovenstående at gøre. Det er simpel matematik - ikke noget med at 'gide' eller ikke 'gide'. At der i en årrække er kommet danske modeller er snarere et positivt tilvalg, som man nu fravælger, da forskellen i afkast mellem dansk og engelsk simpelthen er blevet for stor. Genoptryk af tidligere modeller giver ofte et meget lille salg - det er set med både Heljan modeller og modeller fra Hobbytrade. Resultatet er at modellerne blot flyder på hylderne og det er ingen tilfredse med, udover nogle meget højtråbende kunder der ikke kan få nok og vil have alt til tilbudspris. Samt at denne tilbudspris skal gælde fra dag ét (som om bogudsalget allerede starter på udgivelsesdagen).

Men man er velkommen til at spekulere, for det er da spændende at udvikle konspirationsteorier.

McK har nogle muligheder for modeller af personvogne:
1a) Bn-An-Bns
1b) A-B-BD-AB-P
2) Dobbeltdækkere
3) Bgh-Ah-ABhl-osv

Faktisk er det fint med fornyede modeller af dem allesammen, for det holder gang i butikken. Hvis altså kunderne kan følge med, men det tror jeg alle investorer er med på. Der er ikke noget bedre end et marked hvor produkterne bliver forældede på den ene eller anden måde, for det generer jo uendeligt gensalg.

McK nyheder

af Tonny Brandt Andersen, 22/3 2016, 18:09 (2956 dage siden) @ Denis Petersen

Hvad sagde jeg :-D

Mit personlige bud på nyheder fra McK ville være nærtrafikvogne til deres ME.
Det ville give en meget bedre forklaring på, hvorfor Heljan ikke gider lave dansk mere.


Hvis Heljan en dag vil lave dansk modeltog igen, skal de først genopfinde sig selv. Tak for de mange gode år til Heljan, men nu er I blevet overhale indenom, og alt hvad I gør, er at give andre skylden.

Det her er fremtiden:
CITAT fra McK: Alle styrevognene har retningsbestemt front- og slutlys, lys i passagerafdelingen, lys i førerrummet og virkende færdigmeldingsblink (McK 1801 har dog ikke færdigmeldingsblink).
Vognene leveres med indbygget funktionsdekoder, der styrer alle lysfunktioner.

McK nyheder

af UTJ, 23/3 2016, 01:00 (2956 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hvis Heljan en dag vil lave dansk modeltog igen, skal de først genopfinde sig selv. Tak for de mange gode år til Heljan, men nu er I blevet overhale indenom, og alt hvad I gør, er at give andre skylden.

"Andre"? Kun de få som bliver ved med dette ulidelige omkvæd som du elsker at fyre af ved enhver given lejlighed. Først på ét forum, så her i dette forum. Smut du bare over på "sporskiftet" igen med dine hadske skriverier.

Det er prisværdigt at producere Bn/Bns med oplag på 120 stk af hver nummervariant, men det siger også noget om mætheden i kundekredsen - og det er nok det som er "fremtiden". Det er ca. 17 år siden at Bn-vognene fra to forskellige fabrikanter kom sidst og det er da oplagt at en nyfremstilling må tilføre noget nyt.

McK nyheder

af Svend B J, 23/3 2016, 01:46 (2956 dage siden) @ UTJ
redigeret af Svend B J, 23/3 2016, 01:50

Hvis Heljan en dag vil lave dansk modeltog igen, skal de først genopfinde sig selv. Tak for de mange gode år til Heljan, men nu er I blevet overhale indenom, og alt hvad I gør, er at give andre skylden.

"Andre"? Kun de få som bliver ved med dette ulidelige omkvæd som du elsker at fyre af ved enhver given lejlighed. Først på ét forum, så her i dette forum. Smut du bare over på "sporskiftet" igen med dine hadske skriverier.

Det er prisværdigt at producere Bn/Bns med oplag på 120 stk af hver nummervariant, men det siger også noget om mætheden i kundekredsen - og det er nok det som er "fremtiden". Det er ca. 17 år siden at Bn-vognene fra to forskellige fabrikanter kom sidst og det er da oplagt at en nyfremstilling må tilføre noget nyt.


Jeg sidder og kigger på nogle af mine Heljan og Togmodelle/Heris vogne (Bns, Bn og An) og må konstatere, at så tossede er de nu heller ikke. Det er helt fint at der kommer nye udgaver fra McK og jeg skal da også have nogle af disse vogne, men der bliver ikke tale om at skifte hele stammer ud, højst at få en ny kort Frederikssundbane-stamme. Og så, hvis den kommer, få indlemmet en rød Bn med gule litreringer i samlingen, se bogen"Danske Personvogne" - vi kender forfatterne, især den ene ;-) - side 227.

--
Svend
[image]

McK nyheder

af UTJ, 23/3 2016, 03:38 (2956 dage siden) @ Svend B J

Hvis Heljan en dag vil lave dansk modeltog igen, skal de først genopfinde sig selv. Tak for de mange gode år til Heljan, men nu er I blevet overhale indenom, og alt hvad I gør, er at give andre skylden.

"Andre"? Kun de få som bliver ved med dette ulidelige omkvæd som du elsker at fyre af ved enhver given lejlighed. Først på ét forum, så her i dette forum. Smut du bare over på "sporskiftet" igen med dine hadske skriverier.

Det er prisværdigt at producere Bn/Bns med oplag på 120 stk af hver nummervariant, men det siger også noget om mætheden i kundekredsen - og det er nok det som er "fremtiden". Det er ca. 17 år siden at Bn-vognene fra to forskellige fabrikanter kom sidst og det er da oplagt at en nyfremstilling må tilføre noget nyt.

Jeg sidder og kigger på nogle af mine Heljan og Togmodelle/Heris vogne (Bns, Bn og An) og må konstatere, at så tossede er de nu heller ikke. Det er helt fint at der kommer nye udgaver fra McK og jeg skal da også have nogle af disse vogne, men der bliver ikke tale om at skifte hele stammer ud, højst at få en ny kort Frederikssundbane-stamme. Og så, hvis den kommer, få indlemmet en rød Bn med gule litreringer i samlingen, se bogen"Danske Personvogne" - vi kender forfatterne, især den ene ;-) - side 227.

Jeg skriver til McK om at vi meget gerne vil have den lyntogsrøde vogn med gule påskrifter. Mon ikke også vi gerne vil se en Bn med stort "DSB" logo fra 1972 og det røde malet helt op i gavlrundingen. Begge udgaver skal nok blive solgt, selv om de ikke passer sammen med en ME.....

McK nyheder

af h087 ⌂, bagsværd, 23/3 2016, 05:23 (2956 dage siden) @ UTJ

:-)

ja, måske ikke med ME - men med MX, MY og MZ, dem har modelbanefolket nok en del af, både i vinrød og design

men her Bn 50 86 20-84 741-0
Gb 1972
foto : Georg Schmidt
[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

McK nyheder

af UTJ, 23/3 2016, 06:26 (2956 dage siden) @ h087

Nope - ikke med MZ. Men MY og MX ja. Og det er en fin bemaling - ærgrer mig over at det ikke blev til blot en enkelt B-vogn i den mundering :-) MZ og styrevognstog i 1973/74 har jeg ikke set billeder af, men gerne "hit med dem". De ikke design, men alligevel røde Bn fik ganske hurtigt nyt design klistret på, derfor.

McK nyheder

af Svend B J, 23/3 2016, 08:41 (2956 dage siden) @ UTJ

Jeg skriver til McK om at vi meget gerne vil have den lyntogsrøde vogn med gule påskrifter. Mon ikke også vi gerne vil se en Bn med stort "DSB" logo fra 1972 og det røde malet helt op i gavlrundingen. Begge udgaver skal nok blive solgt, selv om de ikke passer sammen med en ME.....


Begge udgaver af de tidlige røde vogne kan - sammen med en brun - ses "live" her på en fotoserie fra Rungsted Kyst en fredag i maj 1973.

--
Svend
[image]

McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 23/3 2016, 05:32 (2956 dage siden) @ UTJ

Det er prisværdigt at producere Bn/Bns med oplag på 120 stk af hver nummervariant, men det siger også noget om mætheden i kundekredsen - og det er nok det som er "fremtiden". Det er ca. 17 år siden at Bn-vognene fra to forskellige fabrikanter kom sidst og det er da oplagt at en nyfremstilling må tilføre noget nyt.

Prisværdigt, måske, men jeg synes ikke at det virker særlig gennemtænkt. Da UIC-vognene fra Heljan i sin tid blev sendt på markedet i diverse varianter af A, B, AB og BD, fandtes der ikke i forvejen målfaste modeller af disse vogne på markedet, og så tror da pokker, at de solgte ganske pænt. Og Bn-typerne var slet ikke forsøgt produceret tidligere; de kom så fra både Heljan og T&T (eller hvem det nu rent faktisk var). Og nu påstår en producent så at ville forny hele garderoben af disse vogntyper. Det er logik i harehøjde, at der vil være mange, der har disse gode ældre modeller endnu, som nok har andet at bruge deres penge på end nye vogne med minimale forbedringer. Men, bevares, det står naturligvis enhver producent frit at brænde sine penge af så meget hun eller han lyster. Man kan så altid håbe på, at der denne gang også kommer en P-vogn - så er der da en enkelt ny model, som vil opnå et normalt salg.

McK nyheder - hurra

af Henrik PS @, 23/3 2016, 06:18 (2956 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg har både Tog og Tekno samt Heljan Bn-vogne i røde udgaver og er meget godt tilfredse med begge producenters produkter. Alligevel ser jeg frem til de nye Bn-vogne. Især glæder jeg mig til de blå udgaver som måske også vil kræve en ny ME!

Det er forfriskende, at der kommer nyere udgaver af de gamle vogntyper ikke mindst med de indbyggede funktioner i styrevognene.

Og så bakker jeg også op om forslag om fremstilling af moderne postvogne samt de engelske sovevogne.

God påske

McK nyheder

af UTJ, 23/3 2016, 06:44 (2956 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det er jo et valg. Det virker også lidt 'overkill', men vi må jo se om Dankortet taler samme sprog som lovprisningerne her og andre steder. Det tror jeg dog godt at man er klar over og 120 stk er ikke ret mange, idet dog ændring af selve vognnummeret ikke koster alverden, men kan give mersalg hos de særligt forhippede som interesserer sig for revisionsdatoer og vogne med forskellige numre. Men hvis serien skal være fuldkommen undgår man ikke en An.

Hvis man formår at bygge noget elektronisk funktionalitet ind i togstammerne så Bns og ME 'taler' bedre sammen er det et dog et spændende produkt. Måske ikke ud fra forbilledet, men i legeværdien, som betyder en del. Vi får se.

McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 23/3 2016, 16:20 (2955 dage siden) @ UTJ


Hvis man formår at bygge noget elektronisk funktionalitet ind i togstammerne så Bns og ME 'taler' bedre sammen er det et dog et spændende produkt. Måske ikke ud fra forbilledet, men i legeværdien, som betyder en del.

Ja, legeværdien betyder meget og elektronikken giver nye muligheder. Med automatisk døråbning og -lukning a la Roco, suppleret med lyddekodere i hver enkelt An-, Bn- og Bns-vogn vil det være muligt at skabe et rigtigt nærtrafik-"klaptog" med stor autencitet og legeværdi. Sådan en stamme vil det bare være lækkert at have kørende (selvfølgelig skal loko og Bns også kunne 'snakke' sammen). Og så kan der måske ved siden af også blive plads til en AC-vogn. :-)

McK nyheder

af UTJ, 23/3 2016, 16:39 (2955 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

...... Og så kan der måske ved siden af også blive plads til en AC-vogn. :-)

Du skal nok få "din" AC-vogn ved lejlighed.

McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2016, 04:51 (2955 dage siden) @ UTJ

...... Og så kan der måske ved siden af også blive plads til en AC-vogn. :-)


Du skal nok få "din" AC-vogn ved lejlighed.

Tak!

McK nyheder

af thomash, 23/3 2016, 23:33 (2955 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


Hvis man formår at bygge noget elektronisk funktionalitet ind i togstammerne så Bns og ME 'taler' bedre sammen er det et dog et spændende produkt. Måske ikke ud fra forbilledet, men i legeværdien, som betyder en del.


(selvfølgelig skal loko og Bns også kunne 'snakke' sammen).

Nu er det nævnt 2 gange, at ME og Bns "taler" sammen. Hvilken funktionalitet er det i efterlyser ved at de skal tale sammen?

/Thomas.

McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2016, 00:42 (2955 dage siden) @ thomash

Nu er det nævnt 2 gange, at ME og Bns "taler" sammen. Hvilken funktionalitet er det i efterlyser ved at de skal tale sammen?

Det kunne f.eks. være slutlys, der pr. automatik ikke bør være tændt på loko, men i Bns'en, når loko kører forrest, og omvendt for frontlys. Skift af kørselsretning bør ske synkront loko/styrevogn. Synkrone klarmeldeblink (og interiørlys) på hele stammen var også en mulighed - men det kan selvfølgelig være ligegyldigt, når dørene alligevel ikke åbner og lukker på modellerne. Det er muligt, at alt dette kan "køres" over én enkelt dekoder (i loko), men vognene bør i hvert fald fra producenten være indrettet til at køre elektrisk forbundet i en fast oprangeret stamme, ligesom forbilledet generelt gjorde det. Det bør ikke være noget, man selv skal ombygge dem til bagefter, med strømførende koblinger og hvad ved jeg.

Med venlig hilsen
M:-)rten


P.S.
Ovenstående har ikke relevans for AC-vognen.

McK nyheder

af Tonny Brandt Andersen, 24/3 2016, 02:11 (2955 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Nu er det nævnt 2 gange, at ME og Bns "taler" sammen. Hvilken funktionalitet er det i efterlyser ved at de skal tale sammen?

Det kunne f.eks. være slutlys, der pr. automatik ikke bør være tændt på loko, men i Bns'en, når loko kører forrest, og omvendt for frontlys. Skift af kørselsretning bør ske synkront loko/styrevogn. Synkrone klarmeldeblink (og interiørlys) på hele stammen var også en mulighed - men det kan selvfølgelig være ligegyldigt, når dørene alligevel ikke åbner og lukker på modellerne. Det er muligt, at alt dette kan "køres" over én enkelt dekoder (i loko), men vognene bør i hvert fald fra producenten være indrettet til at køre elektrisk forbundet i en fast oprangeret stamme, ligesom forbilledet generelt gjorde det. Det bør ikke være noget, man selv skal ombygge dem til bagefter, med strømførende koblinger og hvad ved jeg.

Med venlig hilsen
M:-)rten


P.S.
Ovenstående har ikke relevans for AC-vognen.

Undskyld men jeg kan ikke lade være. Jeg kan pludselig se hvorfor der ikke er mennesker i togvognene. Det er fordi dørene ikke kan åbnes, og når der ikke kan komme mennesker ind i vognen, hvorfor skal der så være lys i vognen. Nu var jeg ellers lige så glad for lyden af Bn døre som lukker, og så kan jeg slet ikke bruge den f-tast, for dørene ikke bare binder, de er støbt i et med væggen. Jeg har også bemærket at afløb i både håndvask og toilet, på de vogne jeg har, er stoppet. Men hvad gør det, det er jo et passager- og førerløst tog, med mindre jeg blæser på det, og sætter personer i til pynt.
Hvor er det fint, at man kan sætte sit personlige præg på sit tog, ved at fylde op med plastikfigurer og isætte en lysstav. Man har oven i købet friheden til at vælge om man vil have strømførende koblinger eller funktionsdekoder i vognene.

Nå, spøg til side. Nu ved jeg ikke meget om hvordan lyset virker på tog i virkeligheden, men en af mine venner har kørt MX, og han sagde at man kontrollerer lyset i førerhuset i den ende hvor lyset sidder. Hvis det er korrekt vil jeg formode, at lokoføreren tænder rødt baglys på lokomotivet inden han går ned i den anden ende af stammen, hvor han i styrevognen tænder frontlyset på styrevognen. Hvis det er måden det gøres på, skal der vel ikke nødvendigvis være sammenhæng mellem lokomotiv og styrevogn med hensyn til rødt hvidt lysskifte. Der er sikkert andre som ved om dette er korrekt. Hvis mit eksempel er forkert, så kontrolleres lysskiftet jo alligevel bare med de dekodere som allerede er indbygget i styrevogn og lokomotiv.

Jeg ved godt at IC3 er noget andet, men jeg har lagt mærke til, at når et IC3 tog holder på Kolding station og venter på sammenkobling, så holder det ofte (hvis ikke altid) med hvidt frontlys i begge ender af togsættet. Så på IC3 duer et synkront rødt/hvidt lysskifte ikke.

McK nyheder / Heljan's Bn & Bns, ABns

af Jan Bøgedal Slundt @, 24/3 2016, 02:28 (2955 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hej :-)
McK's nye Bn, Bns & ABns må gå voldsomt udover brugtpriserne på Heljan's styrevogne m.m. man kan vel snart købe Heljan's styrevogne til kr. 200,- stykket
mvh.
Jan

McK nyheder / Heljan's Bn & Bns, ABns

af UTJ, 24/3 2016, 03:47 (2955 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej :-)
McK's nye Bn, Bns & ABns må gå voldsomt udover brugtpriserne på Heljan's styrevogne m.m. man kan vel snart købe Heljan's styrevogne til kr. 200,- stykket
mvh.
Jan

Nemlig - godt for alle :-)

McK nyheder / Heljan's Bn & Bns, ABns

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2016, 04:42 (2955 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej :-)
McK's nye Bn, Bns & ABns må gå voldsomt udover brugtpriserne på Heljan's styrevogne m.m. man kan vel snart købe Heljan's styrevogne til kr. 200,- stykket
mvh.
Jan

Givetvis, men det gælder nu nok om at komme af med sine gamle vogne til en fornuftig pris, inden de brede masser opdager, at der måske er nye på vej. Og så ellers sætte sin lid til, at de nye modeller rent faktisk også kommer og i den forventede markant forbedrede kvalitet.

Vh
M:-Drten

McK nyheder

af UTJ, 24/3 2016, 03:58 (2955 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Noget helt andet er at det ville være fint med gardiner som detalje. Det er sjældent lavet, men det er ganske karakteristisk og noget man faktisk ser. Det ville være spændende nyt, især da vinduerne er ganske store.
:-)

Mht. interoperabilitet ville det da være fremragende hvis man kunne få styrevognen til rent faktisk at styre lokomotivet, således at det ikke bare er snyd. Fx at styrevognens adresse styrer lokomotivets dekoder, lys mv. Det ville give mere realisme bygget ind, når en producent nu kommer til at stå med både lokomotiv og styrevogn.

McK nyheder

af fkm, Næstved, 25/3 2016, 02:07 (2954 dage siden) @ UTJ

Der findes flere måder at gøre det på.

Man kunne ex. give lokomotiv og styrevogn samme adresse og efterfølgende tilpasse funktionstasterne og lyset, så det hænger sammen.

Jeg har 2 stammer med Hobbytrade ME og dobbeltdækkervogne, og da de kører fast oprangeret, så er funktionstasterne også tilpasset dette. Så når man ændrer retning på lokomotivet, så ændrer det også på styrevognen.

Så hvis man tilpasser lys, retning og færdigmeldeblink, så er man nået et godt stykke.

Alt efter hvilket digitalsystem man benytter, så har man (så vidt jeg husker) op til 24 funktioner at gøre godt med.

Nogle digitalsystemer understøtter dobbelttraktion (som i den klub, hvor jeg kommer), og så er det "bare" at oprette lokomotiv og styrevogn som dobbelttraktion, så har de hver deres adresse.

Og så håber jeg at McK laver lysstave til vognene - som de i øvrigt har lovet at komme med til de hidtil produceret vogne... Der er jo strømoptag på dem. Er kommet til at bestille så jeg har en blå BN stamme fra McK;-)

Mvh
Flemming

McK nyheder

af Nordexpress, 25/3 2016, 08:12 (2954 dage siden) @ fkm

Så udestår kun spekulationen om man æstetisk tilfredsstillende vil kunne sammensætte en stamme med McK ME og McK styrevogn sammen med de røde Bn vogne, man har i de tidligere udgaver.

McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 25/3 2016, 22:25 (2953 dage siden) @ Nordexpress

Så udestår kun spekulationen om man æstetisk tilfredsstillende vil kunne sammensætte en stamme med McK ME og McK styrevogn sammen med de røde Bn vogne, man har i de tidligere udgaver.

Det vil man formentlig ikke kunne. Dertil vil den modelmæssige forskel, som skal til, for at folk vil bruge deres sparsomme slanter på købe tilstrækkeligt af de nye modeller frem for bare at beholde de gamle, alt for stor. :-D :-P

Med venlig hilsen
M;-)rten

McK nyheder

af Johnni, 24/3 2016, 07:34 (2955 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Undskyld men jeg kan ikke lade være. Jeg kan pludselig se hvorfor der ikke er mennesker i togvognene. Det er fordi dørene ikke kan åbnes, og når der ikke kan komme mennesker ind i vognen, hvorfor skal der så være lys i vognen. Nu var jeg ellers lige så glad for lyden af Bn døre som lukker, og så kan jeg slet ikke bruge den f-tast, for dørene ikke bare binder, de er støbt i et med væggen. Jeg har også bemærket at afløb i både håndvask og toilet, på de vogne jeg har, er stoppet. Men hvad gør det, det er jo et passager- og førerløst tog, med mindre jeg blæser på det, og sætter personer i til pynt.

Det er slet ikke så urealistisk!
[image]

Johnni

McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2016, 08:34 (2955 dage siden) @ Johnni

Undskyld men jeg kan ikke lade være. Jeg kan pludselig se hvorfor der ikke er mennesker i togvognene.

Eeeeeh, det er altså ikke "mennesker", det er plastic... små plasticfigurer... produceret i en støbeform... Just saying... ;-)

(duk og væk)

M:-Prten

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak