CP-vogne fra Heljan

af Søeborg, 3/3 2016, 10:57 (2982 dage siden)

Så er de ankommet:

[image]

CP 2938, 2959, 2931 samt 2963 er netop rullet ind.

[image]

[image]

Billeder siger tit mere end ord.

[image]

Med venlig hilsen,

Søeborg

CP-vogne fra Heljan

af Nikki, 3/3 2016, 14:46 (2982 dage siden) @ Søeborg

Flotte billeder, nydelige vogne. Tak :-)

Avatar

CP-vogne fra Heljan

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 3/3 2016, 20:05 (2982 dage siden) @ Søeborg

Tak for billederne, Flemming.

Det er superflotte vogne - klasser bedre end lasercuttet træfinér (og på længere sigt mere holdbart).
Rygter fra Rygters Bureau om, at Heljan ikke længere vil producere dansk materiel burde være manet i jorden.
Jeg glæder mig personligt rigtig meget til Y-togene fra Heljan - jeg gætter på, at der bliver "run" på især Skagensbanen- og OHJ-udgaverne.
Stor ros til Heljan for at producere noget nyt, som vi ikke har set i model før fra "en af de store" producenter.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

CP-vogne fra Heljan

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 3/3 2016, 23:41 (2982 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Glæder mig meget til at få min vogn her en af dagene. Det ser lige så godt ud som teak CM´eren.

Mvh
Claus

CP-vogne fra Heljan

af Langelandsbanen offline, 4/3 2016, 00:07 (2982 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

De er da langt fra væk og er ikke rygter,
Det kommer nemlig fra Heljans direktør Kim Nannested ham selv og det har hele tiden været fortalt at disse vogne ville komme, men efter y-toget skulle det være slut. dog med mulighed for en Mo, Ac og en postvogn.

Det står i interview med vedkommende selv i bl.a. Spor og Baner samt Mosebanen.

CP-vogne fra Heljan

af Erling Larsen, 7/3 2016, 21:13 (2978 dage siden) @ Søeborg

Ganske fine vogne, der umiddelbart ligger i den bedre ende af Heljans produktioner.
Jeg må dog indrømme, at jeg ikke er helt imponeret over udseendet på teakvognen.
Effekten med de mørkere nuancer, er desværre blevet alt for ensartet. Nu ved jeg ikke hvilken teknik der benyttes, men har man benyttet ruller, bærer denne præg af alt for lille diameter. Det er synd, da effekten virkede ganske udmærket på hhv CM vognene og Trianglerne.
Som man siger: "Less is more" og her ser det desværre ud til at man har vendt begrebet om.
Dette skal dog ikke afholde mig fra disse vogne, da patinering kan redde det meste.


Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004
Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak