Holdbart rygte om ny gangbro i MiniaturWunderland

af Nordexpress, 9/11 2015, 11:29 (3100 dage siden)

Der blev tidligere efterlyst nyt om en gangglasbro, der skal forbinde to bygninger, to Speichere, henover fleet'en i Hamburg, og dermed give mulighed for at udvide Wunderland i nabobygningen.

Den nyeste video fra den tekniske leder indeholder en antydning af, at man er tæt på en løsning.

Gerrits Tagebuch 49

Ligesom den indeholder en reportage om den pt. største tekniske udfordring: en fungerende Vesuv-vulkan i model.

Men se selv. Den eneste fortsatte hemmelighed er vel så den manglende dataovervågede styring af modelskibene i Skandinavien-afsnittet.

Vulkan i 1:87

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 10/11 2015, 17:36 (3098 dage siden) @ Nordexpress

Ligesom den indeholder en reportage om den pt. største tekniske udfordring: en fungerende Vesuv-vulkan i model.


Ægte lava i 1:87? Det lyder spændende!

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Vulkan i 1:87

af re20000, 10/11 2015, 19:12 (3098 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ja, lavaen bliver 3000 grader / 87 = 34 grader varm ;-) Der sidder en pære nedenunder...
Se videoen i linket. Selvom de godtnok snakker hurtigt de tyskere.

Nold

Undertekst

af Nordexpress, 12/11 2015, 09:29 (3097 dage siden) @ re20000

Jeg var lige ved at svare dig, at der senere kommer en udgave med undertekster, men jeg kan nu se, at det er meget forskelligt, hvorvidt Miwulas videoer får tysk eller engelsk undertekst.

Jeg har for lang tid siden kommenteret, at Gerrit taler temmelig hurtigt, og siden kom en periode med undertekstede videoer, aktuelt ser det ud som, at der ikke tekstes. Men prøv at checke af og til på Miwulas Youtube kanal.

PS. Vulkanplanlægningen drøftes ivrigt på forummet på MiniaturWunderlands hjemmeside.

Undertekst

af jhcn, Lystrup/Århus, 12/11 2015, 10:00 (3097 dage siden) @ Nordexpress

aktuelt ser det ud som, at der ikke tekstes. Men prøv at checke af og til på Miwulas Youtube kanal.

Jeg så afsnittet i går med engelske undertekster. Det er noget man selv skal slå til.

--
Henrik

Undertekst

af Nordexpress, 12/11 2015, 11:16 (3097 dage siden) @ jhcn

He he, tak, så lærte jeg at slå engelske undertekster til. Selvom jeg nu foretrækker det originale lydspor.

Holdbart rygte om ny gangbro i MiniaturWunderland

af Per Andersen, 10/11 2015, 20:46 (3098 dage siden) @ Nordexpress

Næ den er god nok !
Såfremt MiWuLa kan blive enig med udlejeren - hvis de ikke er blevet det i mellemtiden - er det meningen at en glasbro skal bygges over Fleeten! Det bliver en combibro for fodgænger og naturligvis til modeltog! Moldeltoget på broen skal symbolisere kanaltunnelen til England.
Disse oplysninger kom frem for nylig på DK4 som havde lavet en halv times tid`s udsendelse fra MiWuLa.

Holdbart rygte om ny gangbro i MiniaturWunderland

af Morten812, 12/11 2015, 11:10 (3097 dage siden) @ Per Andersen

Næ den er god nok !
Såfremt MiWuLa kan blive enig med udlejeren - hvis de ikke er blevet det i mellemtiden - er det meningen at en glasbro skal bygges over Fleeten! Det bliver en combibro for fodgænger og naturligvis til modeltog! Moldeltoget på broen skal symbolisere kanaltunnelen til England.
Disse oplysninger kom frem for nylig på DK4 som havde lavet en halv times tid`s udsendelse fra MiWuLa.

omtalte program bliver vist igen 12/10 - 11:30

Holdbart rygte om ny gangbro i MiniaturWunderland

af jaer, 18/1 2016, 17:24 (3029 dage siden) @ Nordexpress

Der blev tidligere efterlyst nyt om en gangglasbro, der skal forbinde to bygninger, to Speichere, henover fleet'en i Hamburg, og dermed give mulighed for at udvide Wunderland i nabobygningen.

Den nyeste video fra den tekniske leder indeholder en antydning af, at man er tæt på en løsning.

Gerrits Tagebuch 49

Ligesom den indeholder en reportage om den pt. største tekniske udfordring: en fungerende Vesuv-vulkan i model.

Men se selv. Den eneste fortsatte hemmelighed er vel så den manglende dataovervågede styring af modelskibene i Skandinavien-afsnittet.

Så skulle projektet kunne gå i gang:
bild.de

/Jan

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023
Pris 460 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak