Ardelt fra McK

af Tonny Brandt Andersen, 27/9 2015, 19:02 (3142 dage siden)

På hobbymessen i Nørresundby viste McK to traktorer, som McK arbejder på i øjeblikket. Forventet udgivelse 2016 Q4.

[image]

[image]

Ardelt fra McK

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 27/9 2015, 20:54 (3142 dage siden) @ Nomisdk

Fik at vide på messen, at uden lyd vil den komme til at være på omkring 2000 kr. (med forbehold).

Den kommer i både epoke III og IV-udgaverne og AC-udgaven bliver lavet så den kan klare Märklinspor.

Der kommer til at gå godt et års tid endnu, da man naturligt nok vil koncentrere sig om de andre ting først.

Mvh
Claus

Ardelt fra McK

af Tonny Brandt Andersen, 27/9 2015, 22:24 (3142 dage siden) @ Claus E. Hansen

... og den bliver med indbygget powerbank.

Ardelt fra McK

af bygger01, 27/9 2015, 22:29 (3142 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Det bliver spændende at prøve Power back en gang .........

Ardelt fra McK

af Tonny Brandt Andersen, 27/9 2015, 22:40 (3142 dage siden) @ bygger01

Jeg har powerpack i begge mine MH. Det er fint hvis der er lidt strømløse steder (snavs eller lign). Jeg har for eksempel lagt et stykke papir på 5 cm ud over skinnen, og min MH futtede bare hen over og videre på den anden side. Dog skal man passe på, hvis man tager strømmen, fordi der er ved at ske en ulykke, så kører det lille lokomotiv bare videre, til den har brugt den lagrede strøm, også selv om der ikke er mere spor tilbage.

Førerhuset var meget fint detaljeret (efter min mening). Jeg glæder mig til den lille maskine.

Ardelt fra McK

af Teigen, 28/9 2015, 16:06 (3142 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hej

Jeg forstår ikke at Mck vil fremstille Ardelt, F 2010 ( Hobby Train ) har meldt ud med at de vil fremstille Ardelt.
Hvad med at Mck istedet for laver materiel, der ikke er ude modeltogmarket i forvejen.
Eksempel: DB Schinkel Rail MK,Køf og DSB Henchel MH 201-203.


Teigen:-)

Ardelt fra McK

af Skott, 28/9 2015, 16:57 (3142 dage siden) @ Teigen

Så langt, som de er nu, vil de nok ikke opgive produktionen...

Ardelt fra McK

af Svend B J, 28/9 2015, 19:34 (3141 dage siden) @ Teigen
redigeret af Svend B J, 28/9 2015, 20:20

Hej

Jeg forstår ikke at Mck vil fremstille Ardelt, F 2010 ( Hobby Train ) har meldt ud med at de vil fremstille Ardelt.
Hvad med at Mck istedet for laver materiel, der ikke er ude modeltogmarket i forvejen.
Eksempel: DB Schinkel Rail MK,Køf og DSB Henchel MH 201-203.

Det er da mere end fint, at McK nu går i gang med at fremstille Ardelt-traktoren - og endda både i versionen fra Krupp-Ardelt og fra Frichs.

Efter sigende var (er) Hobbytrade ikke kommet særlig langt med deres udgave og de to firmaer er (som jeg har hørt det) endda på god talefod med hinanden :-)

Det skulle ikke undre mig, at hvis der kommer et bedre samarbejde de tre danske firmaer imellem, så er undgås dobbeltproduktioner. Desuden vil der nok i fremtiden - og det er jo ærgerligt for de der går og lurepasser på billige "udsalgsmodeller" - ikke blive overproduceret, som vi har set det tidligere (de små fugle synger ;-) )

--
Svend
[image]

Ardelt fra McK

af Erling Pedersen, 28/9 2015, 19:46 (3141 dage siden) @ Svend B J

Ja svend, man er næsten ved at tro det stadig er et og samme firma Hobbytrade og MCK !

Det er jo gamle Hobbytrade forme MCK begyndte at lave MZ med.

Måske ejerskabet er det samme i baggrunden !

Tænker jeg.

Med venlig hilsen Erling.

Ardelt fra McK

af FlemmingM @, 28/9 2015, 22:03 (3141 dage siden) @ Erling Pedersen

Der er absolut ingen ejersammefald mellem McK & Hobbytrade.

Endvidere så er McK vist ikke specielt meget på talefod med Hobbytrade, da produktionen af MZ'erne ikke gik som aftalt - der blev bl.a. monteret andre motorer i McK's MZ, og de larmede som et ondt år.

Så et samarbejde mellem de 2 firmaer sker vist først når der er 2 torsdag i en måned.

Ardelt fra McK

af Johnni, 29/9 2015, 06:44 (3141 dage siden) @ FlemmingM

Så et samarbejde mellem de 2 firmaer sker vist først når der er 2 torsdag i en måned.

Sker det ikke hver måned?

Ardelt fra McK

af Skott, 29/9 2015, 07:20 (3141 dage siden) @ Johnni

Ha ha.
Tror, der var ment 'uge' ;)

Ardelt fra McK

af Denis Petersen, 7/10 2015, 21:40 (3132 dage siden) @ Teigen

Så fordi at et firma har meldt noget ud så er den model fredet ???

Dvs. H maskine og P vogn F.eks som der er et firma der har meldt ud så kan man ikke lave det ?
Der blev meldt en P-vogn ud i 1993 !!!!!!!!!!!

Så fordi Mærklin har lavet MY så må andre ikke lave den ellers kommer dobbeltproduktion koret og råber........

Jeg syntes det er super at McK laver en Ardelt.
Har andre meldt det ud tja fint men kan de ikke få fingeren med ud så er de bare blevet overhalet indenom.

Denis Petersen

Ardelt fra McK

af cm, 7/10 2015, 22:13 (3132 dage siden) @ Denis Petersen

Så fordi at et firma har meldt noget ud så er den model fredet ???

Dvs. H maskine og P vogn F.eks som der er et firma der har meldt ud så kan man ikke lave det ?
Der blev meldt en P-vogn ud i 1993 !!!!!!!!!!!

Så fordi Mærklin har lavet MY så må andre ikke lave den ellers kommer dobbeltproduktion koret og råber........

Jeg syntes det er super at McK laver en Ardelt.
Har andre meldt det ud tja fint men kan de ikke få fingeren med ud så er de bare blevet overhalet indenom.

Denis Petersen

Ro på...
Lad os se hvem der kommer først.... hvem der løber med afsætningen og hvem der lér sidst...
Hobbytrade har annonceret ARDELT så længe, at de vel næppe kan kværulere over at en anden udbyder påtager sig opgaven? (Såvidt er vi enige)

Mit ydmyge forslag: Læn dig tilbage og afvent situationen! ;-)
Mit gode(?) råd : Begræns anvendelsen af udråbstegn... det vil fremstille indlæg som dit i mere seriøse rammer...
mvh
Chr

--
[image]

Ardelt fra McK

af Jan Bøgedal Slundt @, 30/9 2015, 22:29 (3139 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Ja, 2 sjællandske epoke IV skal jeg da ha' :-) nr. 107 & 111.... men de kommer nok ikke de første 10-12 måneder

Ardelt fra McK

af Tonny Brandt Andersen, 1/10 2015, 00:32 (3139 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Nej, McK regnede med udsendelse i Q4 2016.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak