Fleischmann profi

af Skott, 13/7 2015, 00:57 (3211 dage siden)

Hejsa

Efter at have genlæst Eriks (MY1287) rigtig gode sammenfatning omkring koplinger, er jeg blevet lun på Fleishmanns profikoblinger, da jeg også har nogle vogne, der tilfældigvis blev købt med disse koblinger på og er meget positiv over deres egenskaber - især det, at man kan skubbe en vognstamme efter, man har afkoblet og så returnere, så vognene efter afkoblingen bliver holdende. Jeg har så set, at Fleishmann faktisk har udviklet en fjernstyrbar kobling til netop Fleishmann profi:
[image]

Fleischmann profi

af Tonny Brandt Andersen, 13/7 2015, 09:09 (3210 dage siden) @ Skott

især det, at man kan skubbe en vognstamme efter, man har afkoblet og så returnere, så vognene efter afkoblingen bliver holdende.

Det kan Roco 40271 også, og er en medvirkende årsag til at jeg benytter Roco. I klubben benytter vi både den du nævner og Roco, og fordelingen er cirka 50/50.
Fleischmann kobler en smule mere tæt en Roco 40271, men de kan begge give problemer ved sammenkobling af passagervogne. Problemet er størst med Fleischmann koblingen. Jeg har tænkt mig at løse problemet med højdejusterbare koblinger fra Roco, som formodentlig lige er det længere, så vognene kan koble uden af skulle løftes fra skinnen.
Vi oplever fordele og ulemper ved begge koglinger. Fleischmann afkobler nogle gange under kørsel, fordi den lille split har arbejdet sig op, og Roco har det med at bøje, når et vogntog står i et sving for længe.

Fleischmann profi

af Skott, 13/7 2015, 09:44 (3210 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Så ingen genial løsning, der kan det hele?
Jeg har set, at Krois laver en styrbar kobling til Rocos type Ii. Hvordan er erfaringerne med den?

Fleischmann profi

af FST, 14/7 2015, 10:04 (3209 dage siden) @ Skott

Hej Kammerat Skott.

Har du prøvet med Roco 40395 universalkoblingen ??
Den har jeg og min makker haft gode erfaringer med.
Fleischmann Profi koblingen, er det ikke en "Fremo" ting ??

Fleischmann profi

af Skott, 14/7 2015, 23:31 (3209 dage siden) @ FST

Hej Kammerat Skott.

Har du prøvet med Roco 40395 universalkoblingen ??
Den har jeg og min makker haft gode erfaringer med.
Fleischmann Profi koblingen, er det ikke en "Fremo" ting ??

Hej Kammerat FST ;)

Endnu ikke, men skal bestemt have kigget på den - Har hørt flere snakke godt om den - Er også mulig at få automatisk kobling til, hvis dette skal afprøves ved lejlighed.

I Fremo bruges Fleischmanns bøjlekobling:
[image]
:-)

Fleischmann profi

af S123, 23/7 2015, 23:19 (3200 dage siden) @ Skott

På hjemmesiden skala-n.dk er der en artikel om koblinger, og her omtales Fleischmann Profi. Her nævnes blandt andet at vogne med Profi-koblinger kan sammenkoble i kurver, og det er rigtig nok. Jeg har selv prøvet det i en radius 2 kurve.

Fleischmann profi

af Skott, 24/7 2015, 23:03 (3199 dage siden) @ S123

Det er også noget af det, jeg finder interessant ved denne kobling. Tror bare, jeg må prøve de forskellige af og danne lidt erfaringer med dem :)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak