Husk modelbanetræf på teknisk museum

af Carsten Høg ⌂ @, 19/9 2014, 19:55 (3507 dage siden)

Kære Alle
Husk modelbane træf på teknisk museum i weekenden. Har været der oppe idag og stille op. Der er rigtigt meget aktivitet i år.
Med venlig hilsen Carsten
www.dalenmodeljernbane.dk

Husk modelbanetræf på teknisk museum

af Gert, 21/9 2014, 22:14 (3504 dage siden) @ Carsten Høg

Er der nogle besøgende der kan berette lidt fra arrangementet?

Gert

Husk modelbanetræf på teknisk museum

af Steff, 22/9 2014, 11:10 (3504 dage siden) @ Gert

Go´formiddag!

Nu kunne jeg jo synes, at måske klubberne eller arrangørerne måske, kunne svare lidt bedre, eventuelt med lidt statistik mv.

Jeg besøgte TM lørdag formiddag og parkeringspladsen var fuldt belagt (nok mange udstillere) og et besøg, der måske var lidt mere end normalt (har være der 5 til 6 gange til normal udstilling).

Mellem de normale udstillede genstande, havde klubber og foreninger opstillet deres "udstillingsanlæg", både N, H0, 0 og Lego, dansk, tysk og amerikansk. Og så var DMJU tilstede med et bord.

For mig at se var der intet som helst nyt, MEN udstillerne hyggede sig med deres egne anlæg og besøgte kollegaer for at se. Jeg er ikke i tvivl om, at udstillerne havde en god tid. Der var en eller to "hobbyister", der viste deres kommende frembringelser i bl.a. ætset messing. Ellers synes GM diesler at være "et must" i alle afskygninger.
Jeg skal overhovedet ikke bedømme andres frembringelser og anlæg, men det vigtigste var vel, at man hyggede sig sammen og DET er vel godt!

Museet er selv i gang med et eget anlæg med masser af genkendelige bygninger og det er jo også et besøg værd.

Udenfor kørte den store havebaner med bl.a. en 3 koblet damper, en MY og en privatbane diesel, så børn og voksne kunne få sig en tur.

Så til familien en god tur og noget at se på UDOVER modelbanen, kan sagtens anbefales for en udflugt.

Men forvent ikke noget nyt. Det kommer jo på DMJU udstillingen og i Valby m. fl. steder.

Der var heldigvis ikke forhandlere og kræmmere tilstede så DET er afslapning og hygge for familien. Men det sidste er jo min mening.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Husk modelbanetræf på teknisk museum

af Gert, 22/9 2014, 11:40 (3504 dage siden) @ Steff

Tak for en god orientering.

TM er jo ikke lige det sted jeg kommer hyppigst forbi - sidst jeg var der er vel 7 - 8 år siden sammen med min far (i kørestol). Han ville så gerne se det KZ IV ambulancefly (OY-DZU), han havde været med til at bygge.

Gert

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva
Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak