Kvægfolde

af Flemming Pantmann @, 28/5 2014, 23:35 (3643 dage siden)

Jeg vil gerne have en kvægfold på mit anlæg og har købt et byggesæt fra HobbyTrade.
Men jeg kan kun finde ganske få fotos - Kan I hjælpe? Var det iøvrigt overvejende et jysk fænomen - mindes ikke at ha set dem - på Sjælland?
Flemming

Avatar

Kvægfolde

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 29/5 2014, 08:39 (3642 dage siden) @ Flemming Pantmann

Jeg vil gerne have en kvægfold på mit anlæg og har købt et byggesæt fra HobbyTrade.
Men jeg kan kun finde ganske få fotos - Kan I hjælpe? Var det iøvrigt overvejende et jysk fænomen - mindes ikke at ha set dem - på Sjælland?
Flemming

Hej Flemming

På sin hjemmeside viser EVP nogle billeder fra dengang der var kvægfolde til.
Jeg går ud fra, at du har prøvet at gurgle lidt ?. :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Kvægfolde

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 29/5 2014, 11:40 (3642 dage siden) @ Flemming Pantmann

Var det iøvrigt overvejende et jysk fænomen - mindes ikke at ha set dem - på Sjælland?

Det var overvejende kødkvæg som blev transporteret, og det var der mest af i Jylland.

Kvægfolde

af henho, Ringkøbing, 31/5 2014, 19:29 (3640 dage siden) @ Flemming Pantmann

Hej

Jeg har også investeret i den model :-) Samle instruxen er dog ikke særlig tydelig.

Her er et par fotos af min udgave :

[image]

[image]

Jeg håber, billederne kan give lidt inspiration.

--
Med venlig hilsen

Henrik

Kvægfolde

af Flemming Pantmann @, 31/5 2014, 23:42 (3640 dage siden) @ henho

Tak for svar. Har fundet fotos på google mv.- men flest vise gamle og faldefærdige folde - ville godt have haft fotos hvor de stadig var i brug.
Men også tak for modelbillederne til inspiration.

Flemming

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak