Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Jan Bøgedal Slundt @, 25/4 2014, 19:44 (3670 dage siden)

Hej igen..igen :-)

Jeg har købt en A.C.M.E litra EA 3002 (AC)i rød/sort, jeg har ikke kunne opdrive den i DC udgave...

Så er spørgsmålet, hvordan får jeg den lavet om til en DC - bedst og billigst :-)
Den har en lyddecoder, den kan jeg vel bare bevare i en DC udgave.

mvh.

Jan

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Winther, 25/4 2014, 21:36 (3670 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Det er enkelt, du afmonterer et stk. slæbesko, en ledning og flytter to andre.
kører du på code 83 skinner skal du skifte hjul, ellers kører den på svellerne.
dem kan købes hos en af produktet's forhandlere.
Mvh.
Bent

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Jan Bøgedal Slundt @, 25/4 2014, 22:00 (3670 dage siden) @ Winther

Hej :-(

Jeg kører med code 83, er det svært at skifte hjul..? kan du fortælle lidt om de ledninger som skal flyttes... har ikke prøvet det før :-(

mvh.

Jan

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Winther, 25/4 2014, 22:43 (3670 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Du har 4 punkter på printet, de to er mærket med S1 og de to andre er mærket med S2,
på din AC lok er slæbeskoen loddet på S1 og strømoptaget fra hjulene er samlet på S2.
Du afmonterer slæbesko og dens ledning. Der efter skal du flytte de to røde ledninger til S1, og de to sorte til S2, så ledes at strømoptaget fra hjulene går til den nærmeste S mærkede punkt.
Hjulene skifter du ved at vippe bundpladen af låsene sider mellem akslerne på siden af gearkassen. Slæbeskoen er nemmest at pille af når du har afmonteret bundpladen. PAS PÅ det er meget tynde dele, de knækker meget let!
I forhold til din dekoder ændrer du ingen ting.
Er dette for uoverskueligt, gå til din tog reparatør.
Mvh.
Bent

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Jan Bøgedal Slundt @, 26/4 2014, 00:52 (3670 dage siden) @ Winther

:-)

Tak for info

mvh.

Jan

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Jan Bøgedal Slundt @, 7/5 2014, 01:28 (3659 dage siden) @ Winther

Hej
Du har 4 punkter på printet, de to er mærket med S1 og de to andre er mærket med S2,
på din AC lok er slæbeskoen loddet på S1 og strømoptaget fra hjulene er samlet på S2.
Du afmonterer slæbesko og dens ledning. Der efter skal du flytte de to røde ledninger til S1, og de to sorte til S2, så ledes at strømoptaget fra hjulene går til den nærmeste S mærkede punkt.
Hjulene skifter du ved at vippe bundpladen af låsene sider mellem akslerne på siden af gearkassen. Slæbeskoen er nemmest at pille af når du har afmonteret bundpladen. PAS PÅ det er meget tynde dele, de knækker meget let!
I forhold til din dekoder ændrer du ingen ting.
Er dette for uoverskueligt, gå til din tog reparatør.
Mvh.
Bent

Hej igen Bent :-)

Jeg har valgt den super nemme løsning, og bestilt en DC analog model af EA 3008 i rød/sort og så tar' jeg undervogn og lyddecoder fra AC modellen og bytter over :-)
- og selvfølgelig også en DC model med lyd for EA 3008 skal da også være der.

- så sælger jeg en AC Analog model af EA 3008, når det hele er kommet hjem.

mvh.

Jan

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Tonny Andersen, 20/5 2014, 10:47 (3645 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Den løsning havde jeg også tænkt mig, da jeg også har været på udkig efter den bestemte EA i et par år. Jeg var så heldig, at købe Tog & Tekno's sidste eksemplar i DC på messen i Valby, den morgen messen åbnede.

Ombygning af A.C.M.E's EA..?

af Jan Bøgedal Slundt @, 5/3 2017, 20:05 (2625 dage siden) @ Tonny Andersen

Jeg har nu 2 rød/sorte EA i DC - 3001 & 3002 begge med lyd ESU Loksound v3.5 desværre er lyden ikke helt rigtig i 3002, og den mangler en puffe.. :-(
mvh
Jan

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak