Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Jan Bøgedal Slundt @, 3/12 2013, 11:54 (3808 dage siden)

DSB lavede jo på et tidspunkt en stamme, som skulle være nedbrudsreserve for den ene halvdel af MA Lyntoget.

Jeg mener stammen så sådan ud : Bns - Bk - B - A - MY eller..? Styrevognen var forrest på vej mod Korsør, modsat regionaltogene og MY'eren kørte med på færgen.

Men spørgsmålet er, er det den rigtige oprangering, og hvornår begyndte DSB at bruge den nedbrudsreserve..?

mvh.

Jan

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Ole Dinesen @, 3/12 2013, 20:59 (3807 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Sort Lyntog Kongeåen bestående af MY 1158+Af+BD+Bn+Bns-d i Odense den 13/6-1987.
[image]

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Jan Bøgedal Slundt @, 4/12 2013, 17:52 (3806 dage siden) @ Ole Dinesen

Sort Lyntog Kongeåen bestående af MY 1158+Af+BD+Bn+Bns-d i Odense den 13/6-1987.
[image]

Hej Ole..

Fedt billed, men det er vel ikke standarden for et sort lyntog på den tid, eller hva'..?

mvh.

Jan

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Litra ME, 4/12 2013, 19:47 (3806 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

jeps fedt billede og super at der også har været Bns i jylland, men forklar lige sort lyntog hvad f... er det?

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 4/12 2013, 19:53 (3806 dage siden) @ Litra ME

Et "sort lyntog" var oprindeligt et damptrukkent af slagsen til erstatning for et lyntog. Deraf navnet. Bl.a. P-maskiner har været benyttet og ikke uden grund, de skulle jo ikke have så mange tons med som et traditionelt tog. Så de må have kunnet holde en lyntogstid ret godt.

Navnet blev hængende da der kom vingehjul og designrødt til.

Mvh
Claus

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Jan Bøgedal Slundt @, 9/12 2013, 20:02 (3801 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej igen.. :-)

De sorte lyntog med MY i 80'erne, blev de skrabet sammen efter hvad man lige havde når man skulle bruge dem, eller havde man en stamme klar hele tiden..?

Jeg mener nemlig at mit forslag til oprangering var den mest ønskelige, men hvis man ikke havde sat de vogne til side, kunne det jo nok blive svært lige at skrabe dem sammen :-)

Bns - Bk - B - A - MY... en optimal stamme, med de bedste vogne :-) lyntoget var jo DSB's "bedste tog"

mvh.

Jan

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Ole Dinesen, 9/12 2013, 21:03 (3801 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej igen.. :-)

De sorte lyntog med MY i 80'erne, blev de skrabet sammen efter hvad man lige havde når man skulle bruge dem, eller havde man en stamme klar hele tiden..?

Jeg mener nemlig at mit forslag til oprangering var den mest ønskelige, men hvis man ikke havde sat de vogne til side, kunne det jo nok blive svært lige at skrabe dem sammen :-)

Bns - Bk - B - A - MY... en optimal stamme, med de bedste vogne :-) lyntoget var jo DSB's "bedste tog"

17.04.1988 bestod L 188 (Sdb-delen) af MX 1013+Af+Bn-d+Bn-d+Bns-d.

Mvh. Ole

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Jan Bøgedal Slundt @, 9/12 2013, 22:53 (3801 dage siden) @ Ole Dinesen

Hej igen.. :-)

De sorte lyntog med MY i 80'erne, blev de skrabet sammen efter hvad man lige havde når man skulle bruge dem, eller havde man en stamme klar hele tiden..?

Jeg mener nemlig at mit forslag til oprangering var den mest ønskelige, men hvis man ikke havde sat de vogne til side, kunne det jo nok blive svært lige at skrabe dem sammen :-)

Bns - Bk - B - A - MY... en optimal stamme, med de bedste vogne :-) lyntoget var jo DSB's "bedste tog"


17.04.1988 bestod L 188 (Sdb-delen) af MX 1013+Af+Bn-d+Bn-d+Bns-d.

Mvh. Ole

Hej Ole :-)

Er "min" stamme ønsketænkning, eller har man set det..?

Jeg kan ikke rigtig forstå, at DSB vil bruge Bn vogne til lyntog...!!!

mvh.

Jan

Nedbrudsreserve for MA Lyntog

af Jan Bøgedal Slundt @, 28/6 2015, 22:14 (3235 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej igen :-)

Jeg har nu taget A og Bk vognene ud af mit sorte lyntog, og vil i stedet bruge en oprangering som lyder Bns - Bn - B - Ag - MY det lyder vel mere almindeligt for 80'erne eller hva' er der andre billeder eller forslag :-)

mvh.

Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak