Avatar

Vogne til Hoteltoget

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/5 2013, 09:40 (4001 dage siden)
redigeret af Carsten B. Thomsen, 19/5 2013, 09:46

Som omtalt tidligere, så skulle den blå EA 3007 være godt på vej fra ACME Treni.
Så vil en 1:87-udgave af Hoteltoget forhåbentlig snart kunne få korrekt (og rigelig) trækkraft.

Efterhånden har der gennem tiden kørt en del vogne af forskellig beskaffenhed i Hoteltoget - et spørgsmål kunne måske være, hvor meget man lukker øjnene / blinker med øjnene (jvf. denne tråd ;-) ), hvad angår en 1:87 udgave af samme ?.

Således har den lokale flinke&rare modeltogspusher denne nydelige vogn:

[image]

...til kun 198,- kr. (normalpris 470,- kr).
Det er da billigbørge!

I denne video ses en vogn (den 3. sidste vogn), som minder lidt om ovenstående.
Så afhængigt af, hvor stort ens "nåleøje" er, så kunne den måske godt få lov til at "slippe igennem" (det gør den i hvert fald hos mig).

Er det måske endda således, at den ovennævnte type WLABsm 166 (Roco #64766) har indgået i Hoteltoget på et tidspunkt ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Vogne til Hoteltoget

af Tonny Andersen, 20/5 2013, 08:13 (4000 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg mener bestemt at have set nogle af de hvid/røde CityNightline vogne i et 2013 nyhedskatalog. Om det er dem der kører i DK ved jeg ikke, men de lignede. Jeg husker bare ikke hvilket katalog.

Vogne til Hoteltoget

af Ole M. Nielsen ⌂, 20/5 2013, 08:46 (4000 dage siden) @ Tonny Andersen

Jeg mener bestemt at have set nogle af de hvid/røde CityNightline vogne i et 2013 nyhedskatalog. Om det er dem der kører i DK ved jeg ikke, men de lignede. Jeg husker bare ikke hvilket katalog.

LS Models har annonceret en model af WLABmz173.1.

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Vogne til Hoteltoget

af h087 ⌂, bagsværd, 20/5 2013, 10:09 (4000 dage siden) @ Ole M. Nielsen

:-)

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Vogne til Hoteltoget

af Tonny Andersen, 27/5 2013, 17:34 (3993 dage siden) @ Tonny Andersen

Nu har jeg fundet kataloget, det er fra Tillig 2012/2013, og sættet med de 3 City Nightline vogne (H0 74183 ) findes for eksempel her:

http://www.conrad.de/ce/de/product/249765/Tillig-H0-74183-H0-3er-Set-City-Nightline-Wagen

http://www.modellbahn-fokus.de/productzoom/H0/Tillig/Passenger+car+set/4-4-0-900005-613...

Jeg ved ikke om det er dem der kører til København, men det ligner da de vogne jeg har set stå ved Dybbøldbro.

Vogne til Hoteltoget

af Denis Petersen, 2/6 2013, 10:46 (3987 dage siden) @ Tonny Andersen

LS. Models har lavet en masse af liggevognene til hoteltoget og de kommer også en bistrovogn.

De har lige udgivet disse vogne

http://www.reisezugwagen.eu/?p=14574

Som også har kørt herhjemme så der er masser og tage af og personligt ville jeg foretrække LS vogne i forhold til Tillig. Men det er selvfølgelig smag sag :-)

Denis Petersen

Avatar

Vogne til Hoteltoget

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 27/6 2013, 19:15 (3962 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg snublede tilfældigvis idaw over dette billedeErik's hjemmeside forestillende DSB EA 3022 på Kolding station, den 13. december 2009.
Jeg kunne da vældig godt tænke mig at vide, hvad det er for en vogn, der ses lige efter EA 3022 - er der nogen, der ved det ?.
På forhånd tusind tak.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Vogne til Hoteltoget

af Johnni Christensen, 27/6 2013, 21:19 (3962 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg kunne da vældig godt tænke mig at vide, hvad det er for en vogn, der ses lige efter EA 3022 - er der nogen, der ved det ?.

Det var jo dagene omkring klimatopmødet i København, så mon ikke det var vognen som politikerne fra Europa blev transporteret hjem i?
De kunne jo ikke alle gøre som Obama og komme flyvende i to jumbojets - de skulle jo trods alt diskutere nedbringning af CO2 mv ;-)

Johnni

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV
Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak