DSB Dj

af okhansen, 7/1 2024, 11:06 (111 dage siden)

For mange år siden byggede jeg min første plastcard vogn, og valget faldt på en Dj vogn. Den blev næsten færdig, men jeg blev aldrig færdig med den, da jeg flyttede til København og i en del år ikke havde plads til modeltog.

Nu fik jeg så tegnet den i 3D og printet, undervognen er næsten færdig, skal lige have nogle dele hjem og taget mål inden jeg kan tegne undervognen færdig, men så skulle vognen gerne snart komme ud og trille. :-)

Nu skal overdelen lige efterbehandles og have en sjat maling.

[image][image][image][image][image]

DSB Dj

af K564, 7/1 2024, 14:49 (111 dage siden) @ okhansen

Hej

Et nydeligt print, men tagvinduerne er placeret for lavt på taget. De skal flyttes en tagpapbane op.

Hilsner Keld

DSB Dj

af okhansen, 7/1 2024, 15:17 (111 dage siden) @ K564

Hej

Et nydeligt print, men tagvinduerne er placeret for lavt på taget. De skal flyttes en tagpapbane op.

Hilsner Keld

Ja, det blev jeg gjort opmærksom på Keld, så der er et nyt print på vej med rettelser :-)
Tegningen jeg gjorde brug af, var ikke lige tydelig nok, men sådan ser den ud efter rettelserne.

Mvh. Ole
[image]

DSB Dj

af Skott, 7/1 2024, 15:49 (111 dage siden) @ okhansen

Flot, flot :-)

--
Med venlig hilsen

Skott

DSB Dj

af Jan-Eddie, 7/1 2024, 20:57 (111 dage siden) @ okhansen

Tillykke med resultatet. Det er vildt, hvad man kan når man behersker CadCam. Respekt!
Jan-Eddie

DSB Dj, første gang maling

af okhansen, 10/1 2024, 11:22 (108 dage siden) @ okhansen

Nyt print med korrekte tagvinduer. Jeg kommer til at printe den en gang til, der er nogle uhensigtsmæssigheder, jeg lige skal have rettet op på. Skal også have designet undervognen færdig, modtog et par Heljan Berliner bogier i går. Gav lige prøveprintet en lille sjat maling, for et se helhedsindtrykket.

Mvh. Ole
[image]



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak