Opdatering af førerhus i MH

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 18/10 2023, 21:04 (194 dage siden)

Så er jeg kommet igennem endnu en overspringshandling. Jeg skulle egentlig bare sætte en lokofører i en MH.
Da jeg fik åbnet til førerhuset synes jeg det så meget plastagtigt ud, så det tænkte jeg måtte gøre noget ved.
Med hjælp fra de gode herrer på jernbanehistorisk forum fik jeg nogle gode billeder og informationer.
Så var det bare at gå i gang.
Nedenfor kan I se billeder fra processen.
Foreløbig har jeg jeg sat 42 lokofører og andet personale i mine tog samt 825 passagerer. Så der er fortsat rigeligt at gøre med mine tog.

Det oprindelige førerhus.
[image]

Her ses et udpluk af de reservedele jeg har brugt til førerhuset.
[image]

Jeg har skåret lidt ud i bunden ved førerhuset, hvor trappen går ned. Desuden har jeg malet omkring vinduerne og langs væggene. Hvis du ikke ønsker at lave den helt store omgang kan alene det at male omkring vinduerne og væggene gøre en stor forskel.
[image]

Her er en prøvemontering for at se om det passer nogenlunde med trappeudskæring.
[image]

Der er kommet gelænder bag sæderne, og en brandslukker samt noget der skal ligne to startluftventiler. Derudover er der også sat lokofører ind.
[image]

Det er lidt svært at få et godt billede af det færdige resultat, men jeg har gjort et par forsøg.
[image]

[image]

[image]

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak