Teflon efterlyses... PTFE

af Jan K., 13/10 2023, 22:16 (199 dage siden)

Til forsøg med lejefriktion i drejeskiven kunne det være interessant med teflon aflastning... *)

Har fundet plade i Danmark, men alt for dyrt (kr. 1200+) for forsøget... Har fundet M8x15mm skiver i Tyskland, men de sender åbenbart ikke til Danmark (eller Tyskland?!?), så måske har du strimler, plade eller skiver liggende? Ganske lidt behøves...

Betaler naturligvis materiale og porto og kan tilbyde kontanter, en flaske vin eller donation efter dit ønske.

På forhånd tak,
Jan Kyster, Esbjerg


*) Det har kun taget små tre år at nå hertil... suk :-D

Teflon efterlyses... PTFE

af Ole Holm, Aalborg, 16/10 2023, 12:26 (196 dage siden) @ Jan K.

Hej Jan

Jeg har Teflon stænger med en diameter på 15,7 mm, hvor langt et stykke har du brug for ?

Mvh.
Ole

Teflon efterlyses... PTFE

af Jan K., 16/10 2023, 19:39 (196 dage siden) @ Ole Holm

8 skiver a' 1.5 mm + 9 savskær + lidt at holde i... 100 mm vil være rigelig! :-D

Kan du maile paypal eller bank nr. vil jeg overføre det ønskede beløb og sende min adresse.

Takker! :-)


Hvad bruger du egentlig stængerne for...?

Teflon efterlyses... PTFE

af Jan K., 17/10 2023, 18:46 (195 dage siden) @ Ole Holm

Ved siden af mit brugernavn er der en lille kuvert til at sende privat meddelelse.

Ha' en fortsat god dag,
Jan

Teflon efterlyses... PTFE

af Ole Holm, 24/10 2023, 20:03 (188 dage siden) @ Jan K.

Hmm, jeg kan ikke finde kuverten...

Jan bare skriv til mig på 4dtrains(det krøllede bogstav ;-))gmail.com

mvh

Ole

Teflon efterlyses... PTFE

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 24/10 2023, 23:04 (188 dage siden) @ Ole Holm

Hmm, jeg kan ikke finde kuverten...

Du skal registrere dig, for at kunne skrive til andre brugere.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Teflon efterlyses... PTFE

af Jan K., 25/10 2023, 01:25 (188 dage siden) @ Ole Holm

Ah!

Det er I mellemtiden lykkedes mig at plage en stakkels østrigsk fabrikant så meget, at et lille udvalg af (hundedyre!) teflonskiver er på vej hertil. :-)

Da skiverne er direkte brugbare til testene, er der ingen grund til at bruge krudt på at bearbejde stænger.

Så glad for du er ok og takker for det venlige tilbud!

mvh. Jan

Ps. jeg er dog stadig nysgerrig på hvad stængerne bruges til eller indgår i! :-D

Teflon efterlyses... PTFE

af Ole Holm @, 27/10 2023, 11:00 (185 dage siden) @ Jan K.

Hej Jan

Jeg kører Spor-1 (digitalt i kælderen og live steam i haven) så jeg bruger det til lejer, tætningsskiver og mange andre steder hvor det skal være lav friktion eller relativt varmebestandigt.

mvh.

Ole

Teflon efterlyses... PTFE

af Jan K., 28/10 2023, 01:09 (185 dage siden) @ Ole Holm

Min forestillingsevne er glad for, at det er rå-materiale! Havde overhovedet intet gæt! :-D

Jeg skal bruge det i tryklejer.

Har testet diverse stål og messing kombinationer, men det var først med indskydelse af et melamin indlæg at "opstarts-inertien" faldt drastisk. Det erindrede mig pludselig om byggeartikler til teleskoper, hvor teflon anbefales i glidelejer for ryk-fri start/stop...

Nå, efter genvordighederne ligge mine skiver nu klar til afhentning i kiosken. Fred igen.

God byggelyst og Weekend!

mvh. Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak