Umalede H0 møbler

af Skott, 2/10 2023, 16:49 (210 dage siden)

Hejsa

Til indretning af forskellige bygninger kom jeg til at tænke på, om der mon findes lignende prisbillige umalede møbler lig Preisers umalede figurer: https://hobbykaeden.dk/shop/preiser-16326-verschiedene-berufe-120-unbe-18386p.html

Idet, de jo blot skal ses som indretning i huse igennem vinduer, behøver kvaliteten af støbningerne ikke at være superdetaljerede.
Det, jeg mangler er alm. stole til køkkener og værelser, måske et par reoler og sofaer samt alm. borde.

Håber nogen måske er stødt på møbler, der kan bruges?

--
Med venlig hilsen

Skott

Umalede H0 møbler

af Jan-Eddie, 2/10 2023, 19:05 (210 dage siden) @ Skott

Hej Skott
Artitec har møbler i H0 i deres sortiment. De er malede men ikke helt billige.

mvh
Jan-Eddie

Umalede H0 møbler

af Skott, 2/10 2023, 19:55 (210 dage siden) @ Jan-Eddie

Hej Jan-Eddie

Ja, Artitec har bestemt nogle fantastiske produkter, men de ved også, hvad de skal koste.
Så fint detaljeret, behøver det slet ikke at være :)

--
Med venlig hilsen

Skott

Umalede H0 møbler

af bygger01, Herning, 2/10 2023, 21:38 (210 dage siden) @ Skott

Disse møbler må være det letteste at lave på en 3D printer, så det bliver noget af det første, de etablerede leverandører mister !

--
Jørgen Steffensen

Umalede H0 møbler

af Skott, 3/10 2023, 11:17 (209 dage siden) @ bygger01

Helt sikkert - Men det kræver så en resinprinter, som jeg ikke har adgang til. Derfor tænkte jeg om ikke, der findes stole m.v. i handlen til fornuftige priser lig de umalede mennesker fra Preiser?

--
Med venlig hilsen

Skott

Umalede H0 møbler

af kka-dk, 3/10 2023, 14:52 (209 dage siden) @ Skott

Helt sikkert - Men det kræver så en resinprinter, som jeg ikke har adgang til. Derfor tænkte jeg om ikke, der findes stole m.v. i handlen til fornuftige priser lig de umalede mennesker fra Preiser?

En hurtig Google-søgning på "model furniture h0" afslører, at bl.a. Modelbahn-Union laver det ønskede, ligesom det kan erhverves fra Kina. Ganske rigtigt som umalet 3D-print. På eBay nærmest vælter det med slige sager.

Mvh. Klaus K

Umalede H0 møbler

af Skott, 3/10 2023, 16:14 (209 dage siden) @ kka-dk

De bliver godt nok hurtigt dyre i Kina-land, hvis jeg da søgte på det rigtige? "H0 furniture"

--
Med venlig hilsen

Skott

Umalede H0 møbler

af jhcn, Lystrup/Århus, 8/10 2023, 17:47 (204 dage siden) @ Skott

Hej Skott

Jeg har selv brugt print-selv muligheden fra Scalescenes i England
Her køber man en PDF-fil, og når man ejer den, så er der ikke begrænsninger på hvor mange gange du må printe den
Normalt køber jeg filer i 00, og så vælger ofte at printe i 87% så det passer på H0
Det kan dog give lidt udfordringer ift at få det til at passe på pap i tykkelserne 1 og 2 mm
Driller det for meget, så printer jeg bare igen :)
Og uden at ændre på størrelsen til 87%

Der er mange møbler, hårde hvidevarer, tæpper, billeder etc i dette sæt:
https://scalescenes.com/product/interior-detail/

Det kan godt være en udfordring at samle de mindste ting, når man som mig har ALT for mange tommelfingre, men reelt skal det bare se ud som om der er noget inde i husene, så det plejer at gå

Disse print-selv filer er i mine øjne virkelig billige, og Brexit til trods, så er der jo ikke noget ekstra gebyr på. Told/Skat/PostNord blander sig vist ikke i at man modtager en mail med et downloadlink

God fornøjelse!!

--
Henrik

Umalede H0 møbler

af bygger01, Herning, 8/10 2023, 18:23 (204 dage siden) @ jhcn

På Tinkercad er der allerede en del møbler ( under furniture).

Jeg lige begyndt også med 3D, og mit første mål er at lave kosangasflasker, nu når det snart er vinter til sporskifterne, og når jeg har styr på det, vil jeg forsøge med at grave møbler frem.

Det bliver ikke alle en Børge Mogensen, men i H0 og gennem vinduer, så går det nok.

Der anvendes PLA filament.

Og når vi er rimelig færdig med banen, bliver vores første by - Herborg ( HERning/aalBORG ) - delvis revet ned og da der er mange ½ huse, så er det ikke svært at lave nogle stuer + forretninger

Jeg har vedhæftet en enkelt:

[image]

--
Jørgen Steffensen

Umalede H0 møbler

af Skott, 8/10 2023, 19:03 (204 dage siden) @ bygger01

På Tinkercad er der allerede en del møbler ( under furniture).

Jeg lige begyndt også med 3D, og mit første mål er at lave kosangasflasker, nu når det snart er vinter til sporskifterne, og når jeg har styr på det, vil jeg forsøge med at grave møbler frem.

Det bliver ikke alle en Børge Mogensen, men i H0 og gennem vinduer, så går det nok.

Der anvendes PLA filament.

Og når vi er rimelig færdig med banen, bliver vores første by - Herborg ( HERning/aalBORG ) - delvis revet ned og da der er mange ½ huse, så er det ikke svært at lave nogle stuer + forretninger

Jeg har vedhæftet en enkelt:

[image]

Hej Jørgen

Jeg var selv på Thinginverse i går og fandt her rigtig mange fine møbler, som jeg da vil prøve at printe på trådprinter - Ingen tvivl om, at de vil blive klart bedre på en resinprinter, men inden i huse, gør det jo ikke så meget :)

--
Med venlig hilsen

Skott

Umalede H0 møbler

af Skott, 8/10 2023, 19:01 (204 dage siden) @ jhcn

Hej Henrik

Det var da slet ikke en dårlig idé - Hvordan ser der ud med stole?
Det vil jeg da lige give et kig!
Jeg har ellers anvendt Martins fri printningsfiler: http://mrr-tutorials.com/landscape/buildings/landscape_buildings_e.html
Her er et par møbler m.v. som jeg har klistret på en lille kasse for at få dem ud fra væggen, men der er jo ikke så mange, så variation er jo altid godt :)

--
Med venlig hilsen

Skott

Umalede H0 møbler

af jhcn, Lystrup/Århus, 9/10 2023, 07:34 (203 dage siden) @ Skott

Det var da slet ikke en dårlig idé - Hvordan ser der ud med stole?
Det vil jeg da lige give et kig!

Det er mest lænestole og sofaer der kan bygges. Ikke fx en køkkenstol

--
Henrik


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak