DMJU: Hvor og hvornår?

af Nordexpress, 30/3 2023, 18:03 (395 dage siden) @ Svend B J

En adresse og nogle åbningstider kunne da muligvis forøge sandsynligheden for besøg!;-)

DMJU: Hvor og hvornår?

af Knarbjerg ⌂, Nordsjælland, 30/3 2023, 18:29 (395 dage siden) @ Nordexpress

En adresse og nogle åbningstider kunne da muligvis forøge sandsynligheden for besøg!;-)

Hvis man følger linket i opslaget, og derefter klikker på fanen “For besøgende”, er der hjælp at hente😉

DMJU: Hvor og hvornår?

af Svend B J, 30/3 2023, 20:00 (395 dage siden) @ Knarbjerg

En adresse og nogle åbningstider kunne da muligvis forøge sandsynligheden for besøg!;-)


Hvis man følger linket i opslaget, og derefter klikker på fanen “For besøgende”, er der hjælp at hente😉

For de, for hvem det er for svært:


26. INTERNATIONALE DMJU MODEL JERNBANE UDSTILLING

Åbningstider:
Lørdag 01. April 2023 kl. 10-17
Søndag 02. April 2023 kl. 10-16

Priser:
Voksne kr. 100,-
Børn (3-12 år) kr. 40.-
Billetten til udstillingen gælder for begge dage og giver adgang til alle haller.
Gæster med handicap betaler entre på lige fod med DMJU`s øvrige gæster og kan, mod forevisning af gyldigt ledsagerkort på besøgsdagen i udstillingen, medtage en ledsager over 18 år gratis.
Vores udstilling har niveau fri adgang, og til nogle af hallerne er der ramper.

Tag gerne Bussen, 117og 118 lige til Taastrup Idræts Center, da vi ikke har kæmpe parkerings område.

Udstillings adresse:
Taastrup Idræts Center
Parkvej 78
2630 Taastrup

https://dmju.dk/?page_id=11853

--
Svend
[image]

DMJU udstilling, et besøg værd!!!

af Steff, 1/4 2023, 14:39 (393 dage siden) @ Svend B J

Kære alle

Er netop hjemkommet fra DMJU årlige messe, her på Taastrup idræt center.

DET er en besøg værd, hvis man er MJ interesseret uanset størrelse, N, T, H0, 0, 1 eller LEGO, dansk-, tysk- eller amerikansk forbillede mv.

Det er IKKE "Døllefjelde Musse" MJ kræmmermarked, men MASSER af MJ klub udstillingsanlæg med flotte detaljer, oprangeringer o.s.v. Desuden er der småfremstillere af tilbehør til MJ-banen (uha- koster!!!).

Yderligere ses DJK (bøger), DEKAS, Märklin, DF-modeltog, Heljan, sidstnævnte er kommet med DSB litra P postvogn i som jeg så det i 2
udgaver, brun og rød, flot med aftageligt tag holdt fast af magneter, altså let at komme til indvendigt hvis lys eller andet. Der er desværre sikkert også nogen jeg har glemt, sorry.

Til beundring og afstemning et antal panoramaer, bl.a. en flot spor 1 kulbænk med en litra M, flot!!

Selvfølgelig er der nogle forhandlere med gode tilbud, men også lidt "kræmmermarked", sidstnævnte kan vel ikke undgås.

Der er MASSER af bilparkering med service mindede frivillige, der er P anviserer på stedet.

Faldt lige for denne Live-steam spor 1 engelske "single" som i skal se, hjemmebygget selvfølgelig.
[image]

Kendere vil straks genkende maskinen, som var forbilledet for "Thomas-tog" lokomotivet Emely:-)

Så brug tiden på et besøg, der er også lidt til maven og ganen.

Bedste hilsener

Steffen Dresler

NB: Der er "børneparkering" hvor de små kan tegne og vinde konkurrencer.

DMJU udstilling, et besøg værd!!!

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 1/4 2023, 20:06 (393 dage siden) @ Steff

Hermed et par billeder fra i dag.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

DMJU udstilling, et besøg værd / Lego

af bygger01, Herning, 1/4 2023, 20:55 (393 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det er vildt med det Lego .....

Den sportavle, burde alle, der leger med tog, have på sin ønskeliste til Jul ....

--
Jørgen Steffensen

DMJU: Tak med et surt opstød

af Nordexpress, 3/4 2023, 16:10 (391 dage siden) @ Svend B J

Et fint stort arrangement, der har krævet mange frivillig-timer!
Og med en bredde, som sikrer, at alle kommer derfra med et indtryk af noget, der interesserer.

Og så finder jeg det rigtigt godt med fordelingen på fire haller, så der er god plads mellem standene - omend den friske luft ikke alle steder kunne følge med ind!

Og har man brug for lidt luft er det jo et godt trick at komme den sidste times tid eller halvanden, hvor der bliver bedre plads i hallerne og god mulighed for at kigge på detaljer i anlæggene. Jeg burde ikke skrive det, man altså forfriskende, at selv på et så professionelt anlæg som golden spike kan man opleve togstammerne køre op i hinanden på strækningen!

Nu er der jo så ikke gratis adgang, men som publikum betaler man et beløb for at kunne være til stede inden for den annoncerede åbningstid. Som er forskellig lørdag og søndag, sikkert vel ment, så udstillere kan komme hjem søndag.

Når man så har betalt som publikummer forventer man, at udstillingen er åben. Men det er der ikke helt enighed om blandt udstillere og forretninger. Både lørdag og søndag begyndte udstillere at pakke sammen 45 minutter før lukketid, altså lørdag fra 16.15, søndag fra 15.15, sådan rimelig adstadigt. Kun jyderne var mere end villige til at handle til 2 minutter over den annoncerede lukketid.

Hvis man går et sted som Torvehallerne med gratis adgang må man finde sig i, at forhandlerne kun har åbent, når de ser nogle kunder.
Men hvis man tager penge for adgang til en udstilling, er det uprofessionelt, at standene pakkes ned før den annoncerede lukketid. Eller man må undlade at tage entré den sidste time.

Der er plads til forbedring!

DMJU: Tak med et surt opstød

af Togsøn, 4/4 2023, 18:51 (390 dage siden) @ Nordexpress

Hejsa.

Desværre kan jeg kun give dig ret.

Prisen er 100.- kroner for to Dage, så må dagsprisen vel være 50 Kroner, såvel som timepris, nu udstillerne går tidligt ?

Jeg ankom Søndag omkring klokken 13, gik igennem alle spændende haller, flot udstilling, store haller og mange, vil jeg opleve og tale med standholderne om deres flotte anlæg tager det tid.

Men du har desværre ret omkring en time før afslutningen, begyndte mange at fjerne materiel fra Klubstandende, de kunne da vel blive til det sluttede helt ?

Det gik stærkt, med nedtagningen mens jeg kiggede på, det ser ikke godt ud!

Lad os få en timepris, man stempler ind og siden ud, eller max. 50 Kroner for en dag !

Der er langt at køre til Taastrup, vi alle bor ikke ved siden af hallen og kan udnytte begge dage !

Hilsen Erling.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak