Avatar

Inter Frigo kølevogne fra ACME

af Futfar, Kajerød, 17/10 2015, 17:04 (3115 dage siden) @ Lasse St

1. Kørsel med bøjlekoblinger, er jeg ikke tilhænger af. For det første er afstanden mellem vognene synsmæssigt alt for stort, dernæst er der ved skubning af længere stammer alt for mange problemer med at koblingene filtrer sig ind i hinanden, selv med velfungerende KKK.
2. At koblinger (KKK), skal "tilkøres" finder jeg ikke acceptabelt, jævnfør min trådstart!

Kørsel med Märklin godsvogne udelukkende monteret med Märklin kortkoblinger, har endnu ikke givet problemer.
Jeg har ganske mange godsvogne (4-akslede tankvogne) af andre fabrikater, og her har jeg, med succes, anvendt bøjlekobling til kortkobling, altså forskellige koblinger i hver ende af vognene. Det har vist sig at være en god løsning, især ved rangering af lange stammer - 20 vogne+ - men man skal så lige være særlig opmærksom på, at begge bøjler skal være i indgreb, ellers går det galt!

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak