Heljan vogne der afsporer i R1 kurver

af Lasse St, 21/7 2015, 07:23 (3202 dage siden) @ gæst

Heljans B vogne kan sagtens køre i R1 kurver på Märklin C skinner. Det gør alle mine Heljan vogne uden problemer og de kan endda også klare S kurver ved R1 radius. Det kræver dog et par mindre justeringer. På nogle vogne skal man fjerne bufferne og de små tap'er, som sidder under bufferne. Det er de tap'er, der gør at slangerne i siden sidder fast under vognen ved bufferne. De gør at koblingskulissen ikke kan bevæge sig helt så yderligt, som en R1 kurve fra Märklin kræver. Herefter kører Heljans B vogn type fint :-)

Må jeg så lige tilføje en observation: Alle mine lange 1:87 vogne fra Hobbytrade (dobbeltdækker), fra Acme, Roco, Heris, LS models m.m. De kører alle fint i Märklin R1 kurver uden at det kræver justeringer på nogen måde. Så den skrøne med at lange passagerervogne ikke kan køre på Märklin anlæg med små kurver, den passer altså ikke :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak