N-maskine med persontog....?

af Jan Bøgedal Slundt @, 12/1 2015, 00:40 (3392 dage siden) @ h087

Hej igen.. :-)

Nu har jeg selv kigget lidt rundt på nettet, og det er rigtigt som i siger at N maskinen blev brugt til persontog når det passede ind med maskinløbene/ og hastighed.

Det kunne jeg selvfølgelig have gjort med det samme :-) I Danmark måtte den køre max. 70 km/t og med en max togvægt på 1200 tons. Lidt af en kraftkarl på den tid, senere i starten af 90'erne fik MZ III & IV lov til at trække 2500 tons sådan til sammenligning :-)

Netop MZ III & IV er mine ynglingsmaskiner, jeg har 4 MZ III (1437, 1438, 1439 & 1445) fra McK og desværre kun een MZ IV fra Hobbytrade (1461). Jeg ville gerne ha' nogle flere MZ IV'ere, men de bliver jo desværre ikke lavet mer' og den sidste model 1461 er allerede 5 år gammel :-( så den bliver nok ikke nem at opdrive.

Mon Roco eller andre vil ta' MZ IV op...?

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund
Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak