Avatar

Hvordan man kommer igang med at bygge et FREMO Modul

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 14/12 2013, 11:02 (3793 dage siden) @ henho
redigeret af Carsten B. Thomsen, 14/12 2013, 11:13

Jeg er ikke helt klar over, hvordan det med styrerillerne skal forstås. Hvor fræses der ? Kan du uploade detailfoto ?

Nu er vi jo så nået dertil, hvor der er flere forskellige løsninger på samme opgave - nemlig hvordan der bygges et stabilt modul.

Jeg forstår ikke helt den spinkle måde at lave moduler på, som Jørgen viser billeder af - for uden en "bundplade" kan krydsmålet på modulet jo netop ændre sig - og måske ikke kun under montage/samling (?).
Prøv f.eks. at skære top og bund af en papkasse, så kun de 4 sider er tilbage - så får man jo mildest talt sit hyr med at styre krydsmålet.

Ved Hobbykædens fødselsdagsarrangement den 9. juni 2013 viste Søren Bendtsen sine "tutorial-moduler" frem - det er en anden og (i mine øjne) bedre måde at gøre det på.
Den smule ekstra vægt er "godt givet ud", og med en fast bund bliver modulerne jo noget mere robuste og dermed praktisk anvendelige, uden at man i helt samme grad behøves at bekymre sig for, om de slår sig pga. fugt, temperatur og belastning:

[image]

I Stoholm i år kunne også ses moduler med fast bund:

[image]

Det ser rimeligt stabilt ud, må man sige.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak