HVILKET Digital system...?

af Bo Nielsen @, 12/11 2013, 08:41 (3824 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Jan

Jeg har lige været igennem samme proces med valg af centralstation. Jeg vaklede også mellem Uhlenbrock Intellibox II og EcOS fra ESU. ESU er dyrere, men man får godtnok meget for de ekstra kroner, priser fra 4000 - 4500. Jeg valgte ESU af flere grunde. Dels har jeg valgt ESU dekodere, brugerfladen er meget let og intuitiv og har det bedste skærmbillede. Det er et køb jeg absolut ikke har fortrudt.
Jeg kan også godt lide ESUs serviceniveau, uden dog at kende Uhlenbrocks. Selv til udgåede produkter kommer der opdateringer.

Måske skulle du kigge på GamesOnTracks styresystem, der er meget enkelt at sætte op, da det trådløst styrer togene via ultralyd og radiosignaler. Eneste ulempe er, at der skal indbygges en lille højttaler til ultralyden og det er der ikke plads til i alle lokomotiver, men kan let indbygges i en vogn. Til gengæld er der kun 2 ledninger til systemet. Du slipper for at trække en million ledninger, og der kan lynhurtigt laves ændringer. Alt styres fra PC, tablet eller smartphone.

En ting du skal være opmærksom på, er de problemer der kan opstå med underlaget for sporene i et lokale med store udsving i temperatur og luftfugtighed.

Mvh
Bo


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak