Heljan Frichs firkantede vist på DMJU messe

af Steff, 9/4 2024, 20:41 (20 dage siden) @ MO 568

Kære Thomas

Tusind tak for en aldeles sober, fornuftig og modelmæssig- som kommerciel tilgang, for orientering af de kommende modeller. Det er helt sikkert, at modellerne ville afstedkomme en del spørgsmål hen ad vejen. De er nu besvarede i store træk og på en synes jeg, tilfredsstillende måde.

Det er dejligt og godt at høre, at Heljan, i lighed med andre modeltogsproducenter, nu vedstår at de er en forretning, hvor varen her er modeljernbane. Der forgøjles ikke noget om ”vi er her for MJ-hobbyen”, ”vi følger kundernes ønsker” o.s.v., men forklarer, at selvfølgelig bringer vi noget, der er efterspurgt, men kun hvis det er økonomisk sundt!

Der er ikke tvivl om for mig at se, at Heljan har udviklet sig enormt, fra at være om end ikke ”besserwisser” på det tekniske i begyndelsen med f.eks. bemalede ”monocock” overdele som MS lyntoget og skinnebusserne, til at opfinde egne metoder for hjul og undervogn til f.eks. litra E, der både kunne AC og DC mv., der jo ikke virkede, fordi man ikke lyttede til egne nedsatte ”ekspertudvalg”.

Jeg tror at danske MJ´er skal være glade for den store erfaring, Heljan har erhvervet gennem sit engelske engagement i 00 og 0 og som danske MJ´er nu nyder godt af.

Held og lykke med de kommende modeller og tillykke til Hejlan, med igen også at være leverandør af trækkekraft til danske MJ´er.

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak