Roco DSB EB og strømaftager

af RasmusD, 14/3 2024, 21:09 (44 dage siden)

Hej forum, et naivt og uvidende spørgsmål fra én, der ved nærmest intet om modeltog:

Jeg har været så heldig at få en EB'er fra Roco i gave og en lille vitrine at opbevare den i. Når man tager den ud af æsken, er begge strømaftagere selvfølgelig nede, men produktbilleder fra Roco's hjemmeside mv. foranlediger mig til at tro, at det er muligt at hæve en af dem. Men jeg fornemmer også, at det er en lidt skrøbelig konstruktion, så jeg har ikke forsøgt af frygt for at knække noget.

Så mit spørgsmål er ganske enkelt: Er strømaftageren bevægelig, kan den hæves, og hvordan bærer man sig ad?

Mine gebrokne tyskevner og søgninger på Roco's hjemmeside har desværre ikke givet mig svar. Så jeg tænkte at der nok er en anden indehaver af denne EB-model her på forummet, der kan dele nogle erfaringer :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak