Nye litreringer til Heljans P-vogn?

af peterw, 22/1 2024, 06:40 (96 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej Morten,


Er der nogen der ved, om/hvem der producerer påskrifter i den rigtige størrelse til Heljans brune P-vogn? Heljans egen litrering er jo for stor og teksten "Postkontor" med posthonet virker for lille. Postskrifterne på vangen ser nogenlunde ud. Og brevindkastet skulle da vist forøvrigt være gult?

[image]

[image]

Hmm ja, det ser der da ud til at være noget om...

Jeg har taget et hurtigt kig i kataloget hos KM-text - de har "overgangslitreringer" til litra P epoke IVa, måske kan det bruges?

(Jeg har ikke set det konkrete ark så jeg ved ikke om alt det efterspurgte er med... Men jeg tænker der er en god chance, for mon ikke KM er leverandør af dekaler til de mange fine småserie-postvogne fra DF modeltog?)

Mvh
Peter W


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige
Pris 90 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak