3-akslet donorvogn

af Steff, 14/6 2023, 08:41 (324 dage siden) @ Skott
redigeret af Steff, 14/6 2023, 09:31

Go´morgen Skott

Jeg har IKKE målt på nogen af de viste vogne, har dem ikke selv!!!

Tja, du skal jo som minimum se på akselafstand, akselgafler, aksellejer (rulle eller glide), buffere (cylinder eller åbne fjeder) og klodsbremser, altså hvilken undervogn passer dit forbillede bedst. Og så skal du selvfølgelig være klar til en masse kompromisser.

Selvom du skal fjerne løbebrædderne synes jeg p.b.a. billeder, at Märklin 46150 synes at have de bedste detaljer, men som sagt kender ikke de forskellige afstande.

Jeg synes at kunne huske, at man kan få løse mere korrekte akselgafler med fjedre og lejer lige til at påsætte under en klargjort vange, men det gør jo nok ikke undervognen så stabil som hvis færdigstøbt.

Kunne en konvertering/ændring af allerede i handlen værende to-akslede teak vogne fra (Dekas/Hobby Trade?????) være en mulighed, altså indsætte en ekstra aksel. Under alle omstændigheder skal du huske på at vognen skal kunne gå ubesværet gennem kurver, hvilket 3- akslede vogne kan have besvær med!!

Glæder mig til at høre om dine tanker og se et eventuelt resultat her på siderne.
God fornøjelse

Steff

NB: Jeg går helt ud fra at du kender denne tråd:
https://www.signalposten.dk/forum/index.php?mode=thread&id=14308#p14308


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak