Avatar

DMJU event og individuel vs. kollektiv trafik

af Futfar, Kajerød, 13/4 2019, 17:34 (1841 dage siden) @ Steff

Kære Futfar

Sikken dog næsten en s… storm du har forårsaget, fordi du foretrækker bilen frem for den offentlige transport:-) !!

Det kommer så ikke helt bag på mig:-P :-P


OK, havde du været fra et andet værn kunne du som jeg, været kørt rundt om hjørnet og parkeret ca. 500 meter væk - og fået en fed diskussion med en plejehjemsbeboer, der anså en offentlig P-plads som privat, ”der skal jo være plads til ambulancer”, åbenbart ret stort dødstal i den kommune?? - og så gået. Meeeeen I skal jo have det hele serveret på APRON med crew transport til og fra rampen:-D

Hvor er det dog dejligt med lidt 'Forskellig Værns' betragtninger.. Nu er jeg så ikke lokalkendt i området, og da der var ganske mange P-pladshungrende ligesindede kørende foran mig, rakte min tålmodighed ikke til mere end ca. 20 min. rundering i området... Og ja, i FLV har vi altid sat en ære i at være energisparsomme, så lange vandringer for at nå målet, må være forbeholdt et andet værn:-D :-D


Men jeg giver dig ellers fuldstændigt ret m.h.t. kollektiv trafik contra bilen, trods tidligere virke og det jeg laver hobbymæssigt. Og det til trods for der på mit matrikelkort står, at jeg har afgivet jord til (det andet spor) på Slangerupbanen!

Ja kollektiv transport uden for Forsvaret, har aldrig været 'My Cup of Tea'. 'Afgivet jord jf. matrikkelkort'??? Vil det sige at du har afgivet gedigent infanterimuld til Staten? Hrmm, det virker noget betænkeligt :-| :-|

Nå, hvor jeg kan køre i bil GØR jeg det, er fri for graffiti, kan selv bestemme hvor og hvornår, fri for medpassagerer der spiller højt, smider fødderne op på sæderne, larmer, curling forældre og deres dumme børn, ingen skift og ikke beregnelige zoner (5 ud og 7 hjem) og sådan kan jeg blive ved. Som konsekvens kørte jeg de sidste fem år som pendler altid på 1/business for at få bare lidt fred (og et sæde), men da etatens repræsentanter også begyndte at se igennem med ikke berettigede rejsende, var konfliktsky mv., var ændringen til bilen ganske let. Til gengæld ÆÆÆLSKER jeg metroen og glæder mig til ”circle-line”.

Hvis nu jeg havde skullet beskrive hvordan jeg mener at DSB-rejser foregik, var din beskrivelse jo lige øjet, men du kom først, så vi lader lige den stå et øjeblik... Hvad angår Metro, har jeg prøvet den et par gange, bare for morskabs skyld, og det var skam positivt! (Men det er jo så heller ikke DSB).:-D


Miljømæssigt? Har den fedeste tre-benede turbo byggede diesel, der er god for 180 km/t ++ i Tyskland med ca. 25 km/ltr. og miljøgodkendt til at køre inde i Berlin, Paris og London, fedt ikke? Tog er til brug i udlandet (det virker sku) og busser er noget fanden har opfundet.

Jeg har så en 20 år gammel Toyota Avensis 1,6 Stationcar, der kører ca. 14,5 km/l. Hvor hurtigt aner jeg ikke, og hvor eller hvordan den er godkendt til kørsel, aner jeg heller ikke, jeg kører bare.... Resten af det afsnit.. Ja sgu...;-) ;-)

Så du har min fulde sympati og jeg er enig i din absolutte politiske ukorrekthed (thumps up).

Hæ, hæ, lidt sjovt at du skulle komme ind på 'politisk ukorrekthed'. For hvad er det? Ja, ja, jeg ved godt hvad der forventes at menes med det, men her er så igen noget - for mig at se - rent vrøvl, der er blevet moderigtigt. Og jeg er på ingen måde med på den bølge af inferiørt pladder... Fra barnsben har jeg lært, at en sort mand fra Afrika er en neger, og det bliver han/hun/det ved med at være i min terminologi. En holdning, der hos mig, dækker over langt flere ting end lige det, og som kun en lovfæstelse vil kunne ændre mit sprogbrug... Og så alligevel.... En flødebolle er stadig for mig en 'negerbolle' !

"Nå, må løbe, min ”au pair” kan igen ikke parkere fruens røde i en af car-portene!!"


Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak