DSB rødbrun/maroon og Humbrol

af Steff, 24/3 2019, 19:39 (1862 dage siden) @ Steff

Go´aften.

Hjemme efter en rigtig Østrigsk kulturel tur :-) i det midtjyske med en "Box", fik jeg så fat i index for Lokomotivet.
Jeg tror at man med fordel kan downloade nr. 50A og fra og med side 35 frem og til side 40 (bagsiden) findes der en mængde spørgsmål/svar artikler under overskriften "SOS (spørgsmål og svar) om Design og Bemaling" skrevet af Torben Andersen. Bl.a. oversigt over Humbrol og Rewell til DSB, Farveblanding, Hvad er RAL-farver, DSB farvekort med 1929 farverne med mulig RAL angivelser, om farveblandinger etc.
Især den lille spørgsmål/svar vedr. Farveblanding, synes at have aktualitet for denne tråd.
Men igen, farver er jo et spørgsmål om hvordan øjet opfatter nuancer under forskellige forhold og konditioner.
Men her altså lidt farvehjælp.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: UK-modellers daværende serie "Precision Paints" vedr. danske farver var fremragende og hvis man kan få fat i nogle dåser herfra er man godt hjulpet. SELVOM gamle, holder de farverne (synes jeg) stadig, når de vel og mærke opbevares under kraftigt lukke efter brug.

NB, NB: Herunder et print af bladets farveskema. Det er udelukkede for at vise skemaet, farver kan nok IKKE opfattes som korrekte af udseende i denne gengivelse.
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak