Nystrup Grus - større end nogensinde før!

af Claus Nielsen, 6/9 2018, 09:22 (2059 dage siden)

Nystrup Grus har i mange år været en ret stabil størrelse, der har materialiseret sig i skalaen 1:35. En skala, der ikke er en traditionel modebaneskala. Nu er grusfirmaet begyndt at optræde i en lidt mere etableret skala, nemlig den britiske '16 mm scale' der er i forholdet 1:19,05. Det er stadig de samme forbilleder jeg kommer til at bygge og købe fremover i den nye skala: smalsporede tipvogne, undselige lokomotiver og biler, der passer til det midtsjællandske område i 1950'erne.

Jeg er naturligvis begyndt med et par eksemplarer af tipvognsbanens vigtigste køretøj: tipvognen.
[image]

Tipvognene er plastbyggesæt fra Binnie Engineering forsynet med metalhjul og mine egne små forbedringer. Der er flere billeder på Nystrup-bloggen.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak