Avatar

Anvendelsen af BDg i internationale tog ?

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 21/2 2018, 22:28 (2228 dage siden)

Så fik jeg endelig fingrene i de 5 røde McK "gummivogne", som jeg havde "forelsket" mig i - Ag + ABg + Bg + Bv + BDg.
Det er virkelig lækre sager.
ABg, Bg og BDg havde jeg planer om at bruge som lokalvogne i internationale tog - men i tidsrummet mellem at jeg bestilte dem i sommers og nu hvor jeg for nyligt endelig fik mulighed for at afhente dem (for en uges tid siden) hos Hobbykæden i Nørresundby - er mine planer med vognene gået lidt i glemmebogen - især hvad angår BDg-vognen. Hukommelsen er ikke lige hvad den har været...

Så spørgsmålet er nu, hvilke internationale tog i Danmark at BDg-vognene har været benyttet som (en af flere) lokalvogne ?.
Øverst på side 90 i "Internationale Tog via Øresund" indgår BDg-vognen i et lille MO-fremført internationalt tog på Kystbanen - det er den eneste fotodokumentation, som jeg sådan lige umiddelbart er "snublet" over.
Og det var med sikkerhed ikke det tog, jeg havde i tankerne dengang.
Så lige nu grubler jeg over, hvorfor jeg egentlig skulle have fingrene i en BDg-vogn også :-)
Er der nogen, der kan hjælpe mig, så den flotte vogn kan indgå i nogle kulørte internationale tog i en (nogenlunde) korrekt oprangering ?.
På forhånd tusind tak :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Anvendelsen af BDg i internationale tog ?

af Jan Bøgedal Slundt @, 4/3 2018, 09:49 (2217 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten..
Jeg ville evt. bruge den som en af 2 lokalvogne i Østersøekspressen, den anden kunne være B, Bn, Bg
mvh.
Jan


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak