Det nye nr. af Lokomotivet

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/9 2011, 18:12 (4587 dage siden)

Har lige fået det nye nr. Og nu er det ikke meningen at det hele skal remses op mht. indhold. Men det er et rigtig godt blad også denne gang. Bl.a. er der rigtig gode forslag til oprangeringer med de nye personvogne fra Heljan. Og det er faktisk muligt at ramme meget godt, takket være alt det materiel vi efterhånden er blevet beriget med.

Der er én artikel som skiller sig lidt ud. Det er nemlig den evige diskussion to- kontra tre-skinnedrift. Her er der den fineste sammenligning jeg længe har læst mellem de to systemer (og er vel at mærke tre-skinne mand). Det er virkelig godt gået ;-)

Og takket være nye annoncører mm., så kommer bladet også i 2012. Heldigvis.

Mvh
Claus

Det nye nr. af Lokomotivet

af Gert, 7/9 2011, 18:17 (4587 dage siden) @ Claus E. Hansen

glæder mig til at det dumper i postkassen - og herligt at det fortsætter i 2012

Gert

Det nye nr. af Lokomotivet

af Svend B J, 7/9 2011, 20:05 (4587 dage siden) @ Claus E. Hansen

Ja, der er herligt at Lokomotivet fortsætter ..... :-)

Seneste nummer har en del småfejl her og der, bl a i svaret om restaurantvogne på side 33. Men her kan Henning HO87 sikkert træde hjælpende til (jeg kan dog allerede nu afsløre, at der ikke kørte CAR-vogne i løb på Sjælland).

--
Svend
[image]

Det nye nr. af Lokomotivet

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/9 2011, 20:17 (4587 dage siden) @ Svend B J
redigeret af Claus E. Hansen, 7/9 2011, 20:25

Og som jeg har skrevet andetsteds før, så skal man bestemt ikke holde sig tilbage for Lokomotivet selv om man måske "kun" holder Banen. Interesserer man sig blot en lille smule for dansk modeltog, er der virkelig noget at hente i Lokomotivet, da alt stoffet som bekendt ligger indenfor den kategori. Og de to blade supplerer hinanden virkelig fint op. Ville i hvert fald meget nødig undvære nogen af dem (holder dem begge). Og kigger man lidt på hvad "projektet" derhjemme eller i klubben koster årligt, så er det i grunden ikke særligt dyrt at holde disse to blade.

Det er faktisk godt gået at et lille område som DK kan holde to modeltogsblade gående.

Mvh
Claus

Det nye nr. af Lokomotivet

af Svend B J, 9/9 2011, 11:25 (4585 dage siden) @ Svend B J

jeg kan dog allerede nu afsløre, at der ikke kørte CAR-vogne i løb på Sjælland

Der skulle naturligvis have stået "i lokale løb på Sjælland" (jfr hvad der er skrevet andet steder om anvendelse af CAR - og blå CIWL-spisevogne bla 4071 - i "Englænderen")

--
Svend
[image]

Det nye nr. af Lokomotivet

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 9/9 2011, 11:05 (4585 dage siden) @ Claus E. Hansen

Nu har jeg bladret nummeret løseligt igennem og der ser ud til at være en del "kød" på denne gang. Min eneste indvending er, som sædvanlig, det uskarpe forsidebillede. Nu må Den Gamle Redakteur snart få sparet sammen til et kamerastativ, så der kan komme lidt dybdeskarphed i billederne.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak