et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 29/8 2011, 18:09 (4618 dage siden)
redigeret af Jimmyoldtimer, 29/8 2011, 18:47

Ja så er det Electrotren DSB vogn,den er lidt for Fin,så vi har patineret dem vi har
[image]
Og sådan ser den ud efter patinering!
[image]
[image]

http://www.jernbanen.dk/dsb_gvogn.php?Aar=1965&litra=Hbikks-tt

Hilsen
Jimmy

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Christian Møller, 29/8 2011, 18:59 (4618 dage siden) @ Jimmyoldtimer

-virkeligt smukt arbejde - imponerende....
mvh
Christian

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 29/8 2011, 19:19 (4618 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Ja så er det Electrotren DSB vogn,den er lidt for Fin,så vi har patineret dem vi har

Fortæl lidt om de teknikker du har brugt.

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 31/8 2011, 00:26 (4616 dage siden) @ Erik Olsen

Hej Erik!
Jeg vil ikke fortælle andet end at vi gør følgende og det kan anbefales:
Noget af det vigtigste for et godt resultat er at studere flere billeder af forbilledet,inden man går igang med patineringen,og at man ikke må stole på sin fantasi og forestillinger om ,hvordan vognen skal se ud, men være omhyggelig med at gengive det fotografierne viser.:-) ,så vil man kunne opnå et godt resultat;-)

De Bedste Modelbane Hilsener
Jimmy

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 31/8 2011, 09:21 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Jeg vil ikke fortælle andet end at vi gør følgende og det kan anbefales:

Jeg er da ked af at du ikke vil dele dine erfaringer med patineringsteknikker. Det troede jeg jo netop var formålet med sådan et forum her.

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 31/8 2011, 12:55 (4616 dage siden) @ Erik Olsen
redigeret af Jimmyoldtimer, 31/8 2011, 12:59

Hej igen Erik!
I vores klub B & G Modeljernbaneklub er det sådan at det ikke er alle vores små hemmeligheder vi vil dele udaf ,imens det er mange andre ting vi gerne deler ud af Feks Billeder!
eller tips til Koblingskulisser på ældre vogne!
Se vores Klubside:

http://www.bechers.dk/train/?Fotografier

http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/25107613

De Bedste modelbane Hilsener
Jimmy

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af bl, 31/8 2011, 13:36 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Hej Jimmy!
Er det ikke, som også Erik Olsen skriver, en lidt underlig holdning at have til fællesskabet? Og patinering af godsvogne kan næppe være en ”hemmelighed”, bare søg på ordet ”weathering” på youtube, så myldrer det frem! Så kom da frit frem med en beskrivelse af projektet, der kan bruges til noget!
Bjarne

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Flemming, 31/8 2011, 13:41 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer


I vores klub B & G Modeljernbaneklub er det sådan at det ikke er alle vores små hemmeligheder vi vil dele udaf > De Bedste modelbane Hilsener
Jimmy

Hej Jimmy

Hvorfor f..... så vise et billede, det er dog en besynderlig holdning at have. Du er på et Forum hvor der udvises enorm stor velvilje med hensyn til at dele, det man har og ved, med andre. Hvad regner i med at opnå med et stunt som dette????????????????:-(

Dybt forundrede hilsner

Flemming

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 31/8 2011, 14:36 (4616 dage siden) @ Flemming

Hej Flemming og Bjarne,det er min klub makker Lars Becher, der har Patineret vognen, han vil ikke offentliggøre hvordan,vognen en af mange er min ,jeg ville bare vise hvordan en Clean vogn kunne se ud med patinering,andet er der ikke i det,i kan jo spørge ham på Mail ,han har sikkert sine grunde!!

lars@bechers.dk

Venlig Hilsen
Jimmy

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af bl, 31/8 2011, 14:53 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Han har måske købt den patineret? Ellers kan jeg da ikke se nogen grund.....

Bjarne

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 31/8 2011, 14:59 (4616 dage siden) @ bl

Nej Han patinerer selv vores matriel i stor stil,og vognen er min
Venlig Hilsen
Jimmy

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af bl, 31/8 2011, 15:15 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Fint nok! Det vil sige, at han er født med evnerne, og derfor ikke vil dele dem? For hvis han havde lært noget af andre, havde han måske ikke denne uvilje mod at delagtiggøre andre, som han selv er blevet delagtiggjort?

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 31/8 2011, 15:34 (4616 dage siden) @ bl

Skriv til ham Bjarne:-) ;-)

lars@bechers.dk

For mig slutter det her!

De Bedste Modelbane Hilsener
Jimmy:-)

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af bl, 31/8 2011, 15:59 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Så hemmeligheden er altså bevaret her i forum.

Bjarne

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Flemming, 31/8 2011, 18:39 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Nej Han patinerer selv vores matriel i stor stil,og vognen er min
Venlig Hilsen
Jimmy

Kære Jimmy

Det hjælper ikke at blive fornærmet, kan du ikke se hvad du gør "Jeg ved noget, men jeg fortæller kun at jeg ved det - æv-bæv" Det er da ok at i holder noget hemmeligt, det er fadme ikke smart at skrive det i et forum - hvor hele ideen er at man deler ud af sin viden. Jeg og sikkert flere andre, er egentlig rystende ligeglade med jeres hemmeligheder, hvis ikke i vil dele dem med os, det skulle du have tænkt over, inden DU valgte at lave et indlæg hvor halvdelen er hemmeligt.

Venlige hilsner

Flemming

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Jimmyoldtimer, Viby J., 31/8 2011, 19:10 (4616 dage siden) @ Flemming

Jeg er ikke fornærmet :-) men som jeg skrev i tidligere indlæg,
jeg ville bare vise hvordan en Clean vogn kunne se ud med patinering,andet er der ikke i det,det er jo ikke forkert at vise billedet af en vogn,som har fået en god patinering ,at Lars så ikke vil fortælle hvordan han har patineret den,det er jo hans beslutning,jeg kan jo ikke tvinge ham til at fortælle hvordan;-)!!

Jeg Slutter Her:-)
VH
Jimmy

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Gert, 31/8 2011, 19:23 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer

Når man ikke vil dele sin viden med andre, skal man heller ikke forvente hjælp når man har behov for det.

Hvorfor man så er aktiv på et forum - ja det kan undre mig lidt.

Gert

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af UTJ, 31/8 2011, 19:36 (4616 dage siden) @ Gert

Når man ikke vil dele sin viden med andre, skal man heller ikke forvente hjælp når man har behov for det.

Hvorfor man så er aktiv på et forum - ja det kan undre mig lidt.

Vi kan jo også vende det om. Electrotrens vogn er ganske obsolet, da der findes andre meget mere vellignende modeller af samme. Først Klein og nu Roco. Egentlig er det jo spild af tid at gøre en ikke naturtro vogn beskidt, især når der findes meget bedre alternativer. Mon ikke blot det er noget tynd farve, evt lidt airbrush hvis det går højt, der er anvendt. Farvekridt og farvepigment er også en option. Sværere er det ikke og særlig hemmeligt er det heller ikke. Jeg har ikke tid til at vise patinering á la UTJ lige nu, for jeg grubler stadig over hvilke CY-vogne jeg skal bygge (og senere patinere) - og det regner jeg med at I kommer til at følge med i her i dette forum ;-)

Det der med hemmeligheder er nu altså en noget slidt frase, men den otte-årige knægt herhjemme elsker dem :-P

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 31/8 2011, 22:11 (4616 dage siden) @ Jimmyoldtimer
redigeret af Claus E. Hansen, 31/8 2011, 22:17

Noget af det fine ved modeltog, er at man med sådanne forums som dette her kan dele erfaringer i massevis, så man ikke hver gang skal "opfinde den dybe tallerken".

Kan ikke se at der skal være noget "hemmeligt" i at patinere en vogn.

Men har selv mine egne ideer, da jeg ikke er så glad for at sprøjte med maling pga. det griser for meget. Det er ikke lige sagen hvis man bor i lejlighed og fx ikke har en garage eller kælder til formålet (i vores lille klub får vi desværre ikke plads til et malerværksted).

Mener faktisk der kan komme ganske flotte resultater med pensel.

Mvh
Claus

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Triangel, 2/9 2011, 00:49 (4614 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej

Er helt enig Claus. som tillæg vil jeg her afsløre en lille hemmelighed, om hvordan det kan komme til at se ud. Youtube video

et eksempel på Patinering af DSB vogn fra Electrotren

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 2/9 2011, 10:14 (4614 dage siden) @ Triangel
redigeret af Claus E. Hansen, 2/9 2011, 10:21

Det er et fint lille klip, der meget godt viser det :-)

Og skynder mig lige at sige at der naturligvis opnås superflotte resultater med at sprøjtemale også.

Men penslen glemmes ofte.

Mvh
Claus

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak