DSB's IC4 i model

af D 826, 27/8 2011, 06:14 (4620 dage siden)

Har hørt at IC4 togene kommer i model.. Mon de bliver ligeså dårligt kørende som DSB's?

Angiveligt skulle det være Hobbytrade som har henvendt sig til DSB for at få tilladelse til at producere det danske skandaleramte tog..

Vh. D 826

DSB's IC4 i model

af Flemming, 27/8 2011, 07:58 (4620 dage siden) @ D 826

Har hørt at IC4 togene kommer i model.. Mon de bliver ligeså dårligt kørende som DSB's?

Angiveligt skulle det være Hobbytrade som har henvendt sig til DSB for at få tilladelse til at producere det danske skandaleramte tog..

Vh. D 826

Hej Martin

Det er en ret gammel nyhed og jeg tror ikke Hobby trade vil bruge kræfter på det tog lige for tiden.

Venlig hilsen
Flemming

DSB's IC4 i model

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 27/8 2011, 10:20 (4620 dage siden) @ D 826

Det er en flere år gammel nyhed. Og jeg tror heller ikke det bliver til noget, da Hobbytrade vist har nok at se til.

Men det gør bestemt heller ikke noget, for jeg vil meget hellere have en H- og en R-maskine! :-)

Mvh
Claus

DSB's IC4 i model

af Henrik Olsen @, Kolding, 27/8 2011, 10:36 (4620 dage siden) @ Claus E. Hansen

Det vil være dejligt med nogle moderne togsæt. ;-) Jeg ønsker mig gerne både Litra MG og MP selv om litra MP ikke er kommet i tjenste i Danmark i nu. :-)
Damp er da dejligt. Det ser godt ud på modeltog anlæggene og lyder helt himmelsk nbaår de rigtige dekodere er instaleret.
På gensyn
En Märkling fan i Kolding:-)

DSB's IC4 i model

af UTJ, 27/8 2011, 12:07 (4620 dage siden) @ Henrik Olsen

Det vil være dejligt med nogle moderne togsæt. ;-) Jeg ønsker mig gerne både Litra MG og MP selv om litra MP ikke er kommet i tjenste i Danmark i nu. :-)
Damp er da dejligt. Det ser godt ud på modeltog anlæggene og lyder helt himmelsk nbaår de rigtige dekodere er instaleret.
På gensyn
En Märkling fan i Kolding:-)

Et sæt med MZ 1425 og en IC4, der ikke behøver motor.

DSB's IC4 i model - en fuser

af D 826, 27/8 2011, 12:13 (4620 dage siden) @ Henrik Olsen

Okay ja jeg må så have været noget træt i morgens kl 6:14 siden jeg ikke havde lagt mærke til at det var en gammel nyhed.. Jeg læste dog noget på sporskiftet.dk med en om startsæt og tyske/dansk tog - der blev blandt andet nævnt "IC3 da jeg ofte kører i sådan en til København IC4 da jeg også har prøvet at køre i sådan en fin maskine (kommer snart fra hobby Trade)." skrevet den 26/8 2011. Nå men om det er en joke eller fejl ved jeg ikke..

Vh. D 826

DSB's IC4 i model - en fuser

af jonas, 29/8 2011, 19:33 (4617 dage siden) @ D 826

det må være en fuser.

dengang hobbytrade meldte det ud, var situationen jo en anden mht ic4. ifg. de seneste artikler på ingeniøren, så tyder alt på at ic4 er mere eller mindre dødt på danske skinner. men den endelige rapport skulle lande i slutningen af august - mon den er blevet fejet væk pga. valgkamp...

jeg er dog ikke i tvivl om at modellen nok vil være mere velkørende end selve toget - tænk hvis en sammenkobling kunne lykkedes!

når det er sagt, synes jeg hobbytrade burde bruge kræfterne andetsteds - de kunne f.eks. lave øresundstoget, 4.gen s-tog m.v.

DSB's IC4 i model - en fuser

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 29/8 2011, 20:17 (4617 dage siden) @ jonas

dengang hobbytrade meldte det ud, var situationen jo en anden mht ic4. ifg. de seneste artikler på ingeniøren, så tyder alt på at ic4 er mere eller mindre dødt på danske skinner. men den endelige rapport skulle lande i slutningen af august - mon den er blevet fejet væk pga. valgkamp...

Jeg er sikker på at rapporten nok skal komme, den er under udarbejdelse hos Atkins.

DSB's IC4 i model - en fuser

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 5/9 2011, 20:44 (4610 dage siden) @ BlackThorneDK

Eller udgive den på et tidspunkt, hvor den alligevel ikke kan ændre på en tabt eller vundet valgkamp?

Næh, det bliver den næste trafikministers opgave!

DSB's IC4 i model

af Josax1978, 5/6 2013, 22:31 (3971 dage siden) @ D 826

IC4 som model...nu blev det så ikke Hobbytrade der fik det lavet (grundet konkurs), men en eventuel producent af IC4 i model bør overveje at lave dem som værende ved at blive skrottet.
Selv ville jeg gerne købe en IC4, som skærebrænderen er ved at skære ud i små stykker. Eller en saks er ved at klippe.
Så kommer der en sådan variant, vil den være at finde på mit anlæg, ved skrothandleren.


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak