S-tog 4g litra SE

af Jakob @, 15/7 2012, 14:21 (4302 dage siden)

Hej

Jeg er blevet tilbudt et litra SE togsæt i DC. Jeg ved ikke i hvilken stand det er, da jeg ikke har set det endnu.

Det er jo ikke så tit man ser dem til salg. Men hvad er prisen for et sådan sæt?

S-tog 4g litra SE

af Traxx, 17/7 2012, 00:42 (4300 dage siden) @ Jakob

de blev mig bekendt solgt for ca. 2000-2500kr fra DSB's side. der findes også et selvbygger ? kit fra togdillen.

så må du selv bedømme hvad der er fair... med tanke på hvad et s-tog fra roco og märklin koster (men hvis man vil have et dansk, så...)

Avatar

S-tog 4g litra SE

af Futfar, Kajerød, 17/7 2012, 09:53 (4300 dage siden) @ Traxx

Siden hvornår er DSB begyndt at sælge modeltog?
Sådan som jeg har hørt historien, var det Siemens der fik fremstillet/fremstillede et meget lille parti SA og SE stammer, i model H0 forståes, som de forærede til visse medarbejdere i forbindelse med leveringen af 4. generations S-tog. I første omgang var det tanken at den enkelte medarbejder skulle kunne købe et sæt, men på det antal bestillinger der kom ind, var det tydeligt at mange bestilte adskillige sæt med videresalg for øje, og med den efterspørgsel der er på disse tog, ville fortjenesten kunne skrues gevaldigt op. Dette ønskede man ikke fra Siemens at være med til, så man valgte førstnævnte løsning. Endvidere melder historien at Siemens skulle have destrueret formene, således at der blev sat et definitivt punktum for senere udgivelser, og hvis det er sandt, kan prisen for sådan en stamme hurtigt nå astronomiske højder.

I øvrigt mener jeg at Togdillen kun har fremstillet 2. generations S-tog.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

S-tog 4g litra SE

af Traxx, 17/7 2012, 21:08 (4299 dage siden) @ Futfar

en mus kan hurtigt blive til en elefant.

jeg har læst det var DSB som udbød sættet internt til medarbejderne - det var også hvad der stod i den salgs annonce, da jeg sidst så et 4.gen s-tog til salg på dba.dk.

jeg kan ikke udtale mig omkring formene, udover at der har været flere forsøg på sporskiftet omkring at genoplive s-toget uden succes. søg evt. der...

S-tog 4g litra SE

af Gitte Hansen @, København, 2/3 2013, 14:43 (4072 dage siden) @ Futfar

DSB producerer ikke model S-tog og sælger ikke disse.

Vi er dog en del medarbejdere, der i forbindelse med overlevering af 4.G kunne bestille en model af enten SE eller SA. Tanken var i første omgang, at vi skulle købe modellen af Siemens/Alstom. De fik et Schweizisk firma til at producere modellen. Kvaliteten i de første leveringer var dog så langt fra den kvalitet, Tyskerne ville stå inde for og de kasserede derfor modellen.

Fra bestilling til levering gik der derfor mere end 2-3 år. Det var ikke en kvalitet tyskerne gerne ville levere, men omvendt så ville de heller ikke lade os vente mere. Derfor blev det besluttet, at vi fik modellen foræret - dog uden nogen reklamationsret. Og kun et sæt pr medarbejder.

Vi er derfor nu en del, som har denne model stående derhjemme - og hvad vi gør med den, er op til os selv. Nogle har efterfølgende solgt deres model til en pris op til 12.000kr for 4.Vogns modellen.

Dette er den sandfærdige historie, da jeg var kontaktpersonen til modellen.

Jeg har en model af 8.vognsmodellen stående og kunne være interesseret i at sælge den.

S-tog 4g litra SE

af Kenneth Rasmussen @, 2/6 2013, 22:26 (3979 dage siden) @ Gitte Hansen

Hej Gitte, jeg ville blive meget glad hvis du ville være sød at kontakte mig, meget gerne på mobil 2890 9507 for min mail er meget ustabil. Jeg forsøger at samle div. Info/data nok til at tegne og bygge 4. Gen. S-tog til vores (min & mine 2 drenge) have-tog bane. Har desperat forsøgt DSB og alle steder jeg har kunnet komme i tanke om men uden held !!! Hvis jeg evt. kunne 'låne/leje' whatever- dit tog ville det være en fantastisk hjælp..... Hvis dette kunne lade sig gøre ville vi bare blive så glade :-). Håber at høre fra dig, bare den mindste smule ville være hjælpsomt....... På forhånd tak.

S-tog 4g litra SE

af Aage Lavrsen @, 7/10 2012, 18:52 (4217 dage siden) @ Jakob

Hej Jakob
Dit S Tog blev fremstillet hos Leopold - Halling i Wien Østrig, besøg hjemmesiden Halling.at. Der er kun fremstillet et meget begrænset antal, derfor er prisen i top ca kr. 10.000,00 stk. De er kun udleveret til DSB personale i beskeden omfang.
Hilsen Aage

S-tog 4g litra SE

af Perbo1, 7/12 2013, 12:09 (3792 dage siden) @ Jakob

Jeg har en model af 4vognstog, også kaldet cocktailpølse.
Jeg har ikke selv modelbane, og syntes egentlig at det er
synd bare at have liggende i æsken.
Så hvis der er nogen der har lyst til at erhverve sådan et
sæt er i velkomne til at komme med et bud.
Se i øvrigt min annonce om dette på, gul og gratis, hvor der
også er lidt billeder

S-tog 4g litra SE

af thomash, 8/12 2013, 00:51 (3791 dage siden) @ Perbo1

Jeg har en model af 4vognstog, også kaldet cocktailpølse.
Jeg har ikke selv modelbane, og syntes egentlig at det er
synd bare at have liggende i æsken.
Så hvis der er nogen der har lyst til at erhverve sådan et
sæt er i velkomne til at komme med et bud.
Se i øvrigt min annonce om dette på, gul og gratis, hvor der
også er lidt billeder

Link til guloggratis annonce: http://www.guloggratis.dk/fritid/hobby/modeltog/annonce/21240810-4-gen-s-tog-cocktailpo...

Forvent at prisniveauet er 9000 eller over - det nævnes der i spørgsmål og svar på gul og gratis i hvert fald.

Man skal godt nok være s-tog's fanatiker hvis man gider give over 9000,- for et 4. G. s-tog, velvidende at en DSB medarbejder (i følge Gittes tidligere indlæg) har fået det foræret, og nu spinder guld på det. :) Men hver sine lyster. :)

Mvh
Thomas.

S-tog 4g litra SE

af Josax1978, 8/12 2013, 10:18 (3791 dage siden) @ thomash

Hvis det er en auktion du vil sælge dit S-tog som, så bør du sælge via QXL.

Der kan du sætte en mindste pris eller sætte den pris som du minimum vil have for dit sæt, som startpris.

At sælge med en fiktiv pris på Gul og gratis er plat.

S-tog 4g litra SE

af Jan Bøgedal Slundt @, 9/12 2013, 13:11 (3790 dage siden) @ Perbo1

:-) Personligt ville jeg ikke betale mere end kr. 3.000,- for sådan et sæt, men det er jo ikke et sæt som normalt ligger på hylderne, så måske er der en som vil betale prisen, jeg vil bare ikke :-)

mvh.

Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak