Drei dänische Ganoven

af FS1954 ⌂ @, 7/7 2026, 19:50 (15 dage siden)

Så er der atter en dejlig nyhed fra den tyske producent Modellbahn Union: Drei dänische Ganoven - oversættelse vel næppe nødig? Der er tale om hele to sæt af disse legendariske personager - Egon, Benny og Kjeld. Det ene sæt viser dem i de typiske positurer som rangerpersonale i den orange traktor 57, det andet viser dem i mere 'civilt' antræk. Begge sæt kommer i H0-størrelsen, er 3D-printede og håndmalede med meget fine detaljer.

De kan ses på www.modellbahnunion.com under 'MU Exclusiv', derpå 'H0' og til sidst under 'Figuren' - eller se min omtale af dem på www.sporogbaner.dk eller på min Facebook-side.

OBS! Dette er ikke nogen salgsomtale, jeg har dem ikke til salg, så der må interesserede selv anskaffe dem.

Varenumrene er MU-H0-W99075 og MU-H0-W99076, og prisen ligger på omkring DKK 275,- pr. sæt. Dyrt - måske - men kig selv på dem og bedøm dem.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

P.S. Á propos salg, så har jeg stadig Bennys Chevrolet Bel Air på lager - og i den helt anden boldgade har jeg også Taarup-grønthøsteren "Kampmann" på lager. Ring/skriv for yderligere information - frisporet@frisporet.dk eller 26152550. Brug IKKE redaktion@sporogbaner.dk, da jeg pga. teknisk uheld er afskåret fra denne mail.

Drei dänische Ganoven

af bygger01, Herning, 8/7 2026, 22:17 (13 dage siden) @ FS1954

Nu ved jeg også i en alder af firs år, hva’ Ganoven betyder ….

--
Jørgen Steffensen

Jonas Vingegaard nu hos team Modellbahn Union

af Martin Wilde, 9/7 2026, 04:43 (13 dage siden) @ FS1954
redigeret af Tommy Nilsson, 9/7 2026, 14:42

Det er ikke kun Olsen Banden, Modellbahn Union har ladet fremstille i model.
Aktuelt med Tour de France kan man også købe forskellige cykelryttere, som dog kun præsenteres med deres fornavn, men så kan man jo gætte sig til resten. Der er ikke så mange cykelryttere, der hedder Tadej eller Jonas, og sidstnævnte er klædt i den røde vindertrøje fra Vueltaen, hvad du kan se her.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak