Lokomotivet, Sic transit gloria mundi
Lokomotivet, Sic transit gloria mundi
Jeg sidder her med LOKOMOTIVET, Årsskrift 2025. Det ligner jo det, det plejer, det kendte afholdte format, farverne og layout, indholdet let forståeligt for alle og emnemæssigt både fra virkelighedens verden (størrelse 1: 1) samt modelbanen.
På side 2 nok overraskelsen, slut! Der kommer IKKE flere ”LOKOMOTIV´er”, en epoke er definitivt slut.
Uden tvivl nok den største og mest læste succes i Danmark med hensyn til jernbanehobbyen, alle kunne købe uden tilhørsforhold, det omhandlede modeljernbanen i alle dets facetter og størrelser samt forbillederne og alt heromkring, Statsbanerne, privatbanerne, lidt busser og sporvogne samt design/anlæg og arkitekturen.
Heldigvis er alle årgange af det ”almindelige” LOKOMOTIVET blevet digitaliseret og findes tilgængeligt på signalposten https://www.signalposten.dk/lokomotivet.php
![[image]](images/uploaded/202511161023326919a6244b828.jpg)
Om den sidste godsvognsbog kommer ud over rampen ved jeg ikke, men det ville jo være dejligt at kunne afslutte hjulet med denne udgivelse for læsernes skyld.
TAK TORBEN for din ukuelige vilje i 42 år, for at få udgivet ”LOKOMOTIVET, Jernbanehistorisk tidsskrift om Danske Jernbaner i virkelighed og model”.
Steff
NB: Der er heldigvis mange, mange år tilbage i den gamle Redacteur, så måske noget andet på vej i andet format (mine tanker)??
den sidste udgivelse fra Lokomotivet/TJA historic.