Efterlysning

af 87-Gruppen, 22/9 2025, 22:01 (49 dage siden)

Kære medsammensvorne!

Jeg søger en undervogn (eller en hel vogn) svarende til vedhæftede billeder.

Det har været en model af en Østrigsk personvogn med akselafstand 8m eller 92,5mm i HO. På vangen står der ÖBB 39 012
Vognen har haft åbne endeperroner.

Der er ingen indikation om det har været en Klein eller Lilliput eller et helt andet fabrikat. Den har ligget og ventet på at blive brugt i rigtig mange år.

Grunden til min interesse er at den passer fint til hedengangne "Pærekøbings" byggesæt til en Cv vogn.

De bedste hilsener fra Vagn

[image]

[image]

Efterlysning

af 87-Gruppen, 24/9 2025, 15:29 (47 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Hej Ole

Tak for oplysningen, det viser sig at det er Kleins udgave jeg viste undervognen fra, så den prøver jeg at finde

Mvh Vagn

Efterlysning

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 24/9 2025, 07:24 (48 dage siden) @ 87-Gruppen

Det kunne ligne undervognen fra Klein's 2-akslede østrigske personvogn, som kunne fås i forskellige bemalinger:
[image]

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Efterlysning

af 87-Gruppen, 24/9 2025, 15:26 (47 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten

Ja, det er lige præcis den vogn du viser! Er den til salg? og hvad skal den evt koste?

Mvh Vagn

Efterlysning

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 25/9 2025, 21:07 (46 dage siden) @ 87-Gruppen

Hej Vagn

Jeg "lånte"/snuppede billedet fra nettet.
Prøv eventuelt at google for at se, om der p.t. er nogle til salg.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak