SVJMJK - Aflyst køreaften, 2 pinsedag og almindelige klubaft

af f.ormstrup ⌂, 13/6 2025, 20:20 (30 dage siden)

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

af 8ole Pedersen @, 17/6 2025, 07:56 (26 dage siden) @ f.ormstrup

Har I yderlige oplysninger om BPs depot?

Mvh

Ole P8

af ole pedersen @, Slagelse, 17/6 2025, 09:46 (26 dage siden) @ 8ole Pedersen

Beklager et par "tyrkfejl".

Mvh

OleP

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/6 2025, 21:33 (25 dage siden) @ f.ormstrup

se link

I er da en klub med et pænt højt aktivitetsniveau - tak for at vi må følge med i fremskridtene, Flemming.

Ved du hvor skifertagpladerne, som I bruger til BPs gas og brændstofslager i Grindsted, stammer fra (dvs. fabrikat)
?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

af f.ormstrup ⌂, 3/7 2025, 22:55 (9 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

se link

Ved du hvor skifertagpladerne, som I bruger til BPs gas og brændstofslager i Grindsted, stammer fra (dvs. fabrikat)
?.

De er fra Auhagen

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 4/7 2025, 12:33 (9 dage siden) @ f.ormstrup

se link

?.

De er fra Auhagen

Tusind tak, Flemming.

Jeg har ledt efter den slags skiftertagplader i årevis, uden at kunne finde dem i den almindelige handel.

Jeg kan ligeledes heller ikke finde dem nu, heller ikke i Auhagens sortiment på deres hjemmeside.
Har du et katalognummer på dem?.

På forhånd tak.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

af Cristian @, 4/7 2025, 16:38 (9 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

se link

?.

De er fra Auhagen

Tusind tak, Flemming.

Jeg har ledt efter den slags skiftertagplader i årevis, uden at kunne finde dem i den almindelige handel.

Jeg kan ligeledes heller ikke finde dem nu, heller ikke i Auhagens sortiment på deres hjemmeside.

På forhånd tak.

Hej Carsten
Jeg tror ikke det er Auhagen, men derimod Wills -distribueret gennem PECO. De har katalognummer SSMP203 Slate.
Personligt synes jeg at de ikke er "høje" nok til dansk skifer, hvorfor jeg har lavet en form til at støbe dem selv.
Men du kan jo se om det er noget du kan bruge til dine projekter.

Stor toghilsen
Cristian

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 8/7 2025, 19:46 (5 dage siden) @ Cristian

se link

?.

De er fra Auhagen

Tusind tak, Flemming.

På forhånd tak.

Hej Carsten
Jeg tror ikke det er Auhagen, men derimod Wills -distribueret gennem PECO. De har katalognummer SSMP203 Slate.
Personligt synes jeg at de ikke er "høje" nok til dansk skifer, hvorfor jeg har lavet en form til at støbe dem selv.
Men du kan jo se om det er noget du kan bruge til dine projekter.

Stor toghilsen
Cristian

Hej Cristian

Tusind tak for oplysningen - dem kendte jeg slet ikke.
Jeg kan se, at de har været lagervare hos Hobbykæden, som den eneste i Danmark(?).
https://hobbykaeden.dk/shop/peco-ssmp203-slate-37719p.html
Jeg prøver at få Ken til at bestille nogle hjem til mig.

Endnu en gang tusind tak :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

af okhansen, 5/7 2025, 09:13 (8 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

se link

I er da en klub med et pænt højt aktivitetsniveau - tak for at vi må følge med i fremskridtene, Flemming.

?.

Jeg har med held benyttet dem her fra Scalescenes. Der er flere muligheder end linket. Husk der skal skaleres til 87% inden der printes da det er i skala 1:72. Der står vejledninger på siden.

https://scalescenes.com/product/tx18b-weathered-roof-tiles/?v=1a13105b7e4e.

Mvh. Ole

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 8/7 2025, 19:55 (5 dage siden) @ okhansen

se link

?.

Jeg har med held benyttet dem her fra Scalescenes. Der er flere muligheder end linket. Husk der skal skaleres til 87% inden der printes da det er i skala 1:72. Der står vejledninger på siden.

https://scalescenes.com/product/tx18b-weathered-roof-tiles/?v=1a13105b7e4e.

Mvh. Ole

Tusind tak for henvisningen.
Pap, karton, papir og andre organiske materialer er desværre guf for sølvfisk og skimmelsvamp, så de er derfor i mine øjne uegnede til modelbygning.
Der findes klubber her i landet, som desværre oplever, at deres håndlavede paphuse stille og roligt bliver spist af sølvfisk - det er jo skønne, spildte modelbyggekræfter.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak