Signalhytte fra hobby trade

af Søeborg, 16/3 2023, 22:18 (379 dage siden)

Som nævnt i Jernbanehistorisk Forum d.d. lavede hobby trade for år tilbage en nydelig model af signal- eller relæhytten af træ. Modellen var støbt i massivt resin og havde platformen og den lille trappe med i sættet. Jeg aner ikke, om modellen har haft et artikelnummer.

[image]

Hytten findes formodentlig på mange anlæg. Her ses den fra en anden vinkel.

[image]

Jeg har målt selve modellen af hytten op for det tilfælde, at andre kunne have lyst til at bygge den. Målene er som følger:

22 mm på den lange led, 20 på den korte (gavlene), højden 23 mm, højden midt på gavlen ca. 26 mm, og døren måler ca. 20,5 x 7 mm. Hytten kan laves i 1 mm rillet plastcard med 1 mm plast som tag (udhæng ca. 0,5 mm) Fundamentet er 17 x 20 x 4,5 mm og rager altså ikke så meget ud på langsiderne..

[image]

[image]

[image]

Husk, at der skal sidde et hvidt emaljeskilt med sort tekst ved siden af døren. Jeg har ikke lige et passende skilt ved hånden, men mon ikke andre er leveringsdygtige'?

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Signalhytte fra hobby trade

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 18/3 2023, 07:39 (377 dage siden) @ Søeborg

Relæhytten har karl.nr. 5004 og findes i firmaets produktoversigt fra 2003 - oversigten findes i Arkivet på www.danskmodel.dk

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Signalhytten

af Søeborg, 19/3 2023, 23:00 (376 dage siden) @ Torben Z.

Hej Torben.

Tak for tilføjelsen - som i dag nok kun har akademisk interesse, for relæhytten findes vel ikke mere til salg.

I øvrigt er det pudsigt at kigge nærmere på de vedlagte trin, som mere ligner et vaskebræt i ret stor størrelse.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak