Resinprintet C-vogn

af okhansen, 7/2 2023, 15:12 (437 dage siden)

Jeg har anskaffet mig en resinprinter med den høje 8K opløsning. Den kan printe finere end et hårs tykkelse, hvilket er ganske imponerende. Efter et par mislykkede print, er det nu lykkedes at få printet en fuld C-vogn overdel. Jeg er totalt nybegynder på 3D resin, men har nu masser af andre gode erfaringer med 3D print. Vognkassen er ubehandlet, supporten er kun lige klippet af. Derfor er der lidt grater på modellen endnu.

Der mangler anskaffelse af kompressor til airbrush samt udsugning. Sådan er det jo med modeltog, der følger altid lige lidt mere med.

En medsammensvoren laver messing undervogne og vi kommer til at lave os nogle vogne til hhv. OMB og OKMJ til vores små privatbaneprojekter.

Mvh. Ole
[image]
[image]

Resinprintet C-vogn

af Steff, 7/2 2023, 15:55 (437 dage siden) @ okhansen

RESPEKT, øvelse gør mester! Flot, flot.:-) :-)

Du må gerne vise det færdige resultat, kan sikkert inspirere andre, tillykke!!

Mvh

Steff

Resinprintet C-vogn

af SteampunkLolcat, 8/2 2023, 13:05 (436 dage siden) @ okhansen

Hvis du smider modellen i håndvarm vand et minut eller to inden, så kan du pille supportstrukturerne af stort set uden at der sker noget.

--
MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Resinprintet C-vogn

af okhansen, 8/2 2023, 14:28 (436 dage siden) @ SteampunkLolcat

Hvis du smider modellen i håndvarm vand et minut eller to inden, så kan du pille supportstrukturerne af stort set uden at der sker noget.

Tak for det gode råd. :-)

Mvh. Ole

Resinprintet C-vogn

af 87-Gruppen, 8/2 2023, 16:54 (436 dage siden) @ okhansen

Hej Ole

Pænt resultat!
Kan du fortælle hvad det er for en printer du har investeret i?

Mvh Vagn

Resinprintet C-vogn

af okhansen, 8/2 2023, 18:20 (436 dage siden) @ 87-Gruppen

Hej Ole

Pænt resultat!
Kan du fortælle hvad det er for en printer du har investeret i?

Mvh Vagn

Det er en Anycubic - Photon M3 Premium Vagn.

Mvh. Ole

Resinprintet C-vogn

af Peter Aaquist Hansen, Fredericia, 8/2 2023, 17:14 (436 dage siden) @ okhansen

Det ser spændende ud.
De vogne kan bruges både som da de blev bygget, men også i veterantog i epoke 4,5,6....

Peter

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak