etablering af landskab på modelbane

af Anders, 18/11 2022, 09:40 (519 dage siden)
redigeret af Anders, 18/11 2022, 09:43

Hej Alle

Jeg sidder lige nu og skal male noget landskab. Græsområde og lergrav samt tørvemose. Julebane til "familien"
Det bliver en industribane fra grav til en læsserampe. Murstenspapir findes det stadigvæk? Jeg tænker på fundamentet på rampen. Det kunne se meget pænt ud
Jeg har købt matte malinger i grå, sort, hvid, brun og lyseblå. Vil det kunne virke?
Til græs har jeg en pose fra NOCH i græs og grus.

MVH
Anders

etablering af landskab på modelbane

af bl, 18/11 2022, 12:00 (519 dage siden) @ Anders

Prøv scalescenes.com Her er mange “færdige” byggesæt os løsdele til selvbyg, bl.a. mursten i flere forskellige farver. En af fordelene er, at man køber pdf-filer, som kan printes i det uendelige.

--
Bjarne Larsen

etablering af landskab på modelbane

af bl, 18/11 2022, 12:07 (519 dage siden) @ bl

På det her Kibri byggesæt erstationens vægge beklædt med murstenspapir fra scalescenes.

[image]

--
Bjarne Larsen

etablering af landskab på modelbane

af Anders, 18/11 2022, 12:24 (519 dage siden) @ bl

OK mange tak. Jeg prøver at printe fra scalescenes

etablering af landskab på modelbane

af bl, 18/11 2022, 16:52 (518 dage siden) @ Anders

En god måde at komme ind i teknikkerne, er at hente et af gratis sæt.

--
Bjarne Larsen

etablering af landskab på modelbane

af Anders, 18/11 2022, 18:34 (518 dage siden) @ bl

Hej
Hvad er gratis sæt?

etablering af landskab på modelbane

af bl, 18/11 2022, 19:32 (518 dage siden) @ Anders

F.eks. det her: https://scalescenes.com/product/r002-small-goods-store/

Du henter (gratis) et sæt PDF-filer med alle dele fortrykt i farver, hvorefter du kan printe dem ud, lime dem på karton efter angivelserne, sære dem ud og lime dem sammen til en flot model. Alle modeller på siden er godt nok efter engelsk forbillede, men når man har sat sig ind i metodikken, kan man rimelig nemt bygge sine egne modeller. F.eks. er der mange tegninger af danske bygninger i ældre numre af signalposten, som kan hentes her på siden. Er du først kommet i gang med at bygge selv, er der ingen grænser!

--
Bjarne Larsen

etablering af landskab på modelbane

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 18/11 2022, 20:21 (518 dage siden) @ bl

Er printede mursten ikke en "flad fornemmelse" = nul struktur?

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

etablering af landskab på modelbane

af bl, 18/11 2022, 20:50 (518 dage siden) @ Tommy Nilsson

Stenene er jo meget små, og manden er god til 3D-effekter. Støbt i plastic har stenene en tendens til at være alt for store. Og prøv at se på et billede af en husmur, her er stenene vel også ganske flade. Men alt i alt en smag sag.

--
Bjarne Larsen

etablering af landskab på modelbane

af Anders, 18/11 2022, 22:29 (518 dage siden) @ bl

Ok. Mange tak. Det ser vare ikke yd til st skalaen passe. H0 kører jeg og siden viser umiddelbart NN og en 00???

etablering af landskab på modelbane

af jhcn, Lystrup/Århus, 19/11 2022, 09:46 (518 dage siden) @ Anders

Ok. Mange tak. Det ser vare ikke yd til st skalaen passe. H0 kører jeg og siden viser umiddelbart NN og en 00???

Det er ikke et problem.
Køb det i 00 og print det i 87%
Så er det H0
https://https://scalescenes.com/not-modelling-in-n-or-oo/

Skal du lave nogle af hans sæt limet på karton, så kan det ændrede størrelse være en lille udfordring, men prøv dig frem
Som tidligere nævnt så kan man jo printe alt det man har brug for når man først har købt PDFen
Og han er vældig flink til at hjælpe. Fx har jeg købt et P-hus hos ham, men i England kører de jo i den anden side af vejen
Så jeg kontaktede ham og fluks fik jeg en variant som passer på vores side :)

--
Henrik

etablering af landskab på modelbane

af Anders, 20/11 2022, 00:08 (517 dage siden) @ jhcn

Ahhhh mange tak

etablering af landskab på modelbane

af Anders, 25/11 2022, 02:46 (512 dage siden) @ Anders

Hej Alle

Så er de printet. De ser meget flotte ud.


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak